LM Someco logo

Saavutettavuus sosiaalisessa mediassa

20.03.2025 10:00 – 12:00

Saavutettavuuden huomioiminen on tärkeää, jottei viestin vastaanottaja joudu miettimään, mitä tietoa visuaalisesta sisällöstä jää saamatta, mikäli hän ei itse näe tai kuule sitä kokonaisuudessaan. Saavutettavuutta tulisi miettiä käytännössä aina, kun kuvaa, videota tai äänitallennetta julkaistaan sosiaalisessa mediassa.

Saavutettavuusdirektiivi ja sitä seurannut digipalvelulaki vaativat viranomaisia tekemään digitaaliset palvelut saavutettaviksi. Ensi kesänä, 28.6.2025 digipalvelulain piiriin tulevat myös useat kuluttajille suunnatut palvelut: verkkokaupat, sähkökirjat, osa henkilöliikenteen ja pankkien palveluista sekä audiovisuaaliseen sisältöön pääsyn tarjoavat palvelut ja viestintäpalvelut.

Tässä webinaarikoulutuksessa opit käytännössä hyödyntämään yleisimpien sosiaalisen median työkalujen saavutettavuustoimintoja.

Ohjelmassa:

  • Saavutettavuus sosiaalisessa mediassa
  • Saavutettavuus Facebookissa
  • Saavutettavuus Instagramissa
  • Saavutettavuus LinkedInissä
  • Saavutettavuus YouTubessa
  • Saavutettavuus X:ssä (ent. Twitter)
  • Saavutettavuus TikTokissa
  • Saavutettavuus hallinnointi- ja julkaisutyökaluissa

Valmentajat

Heli Annala
Senior Consultant
heli.annala@lmsomeco.fi
+358 50 349 6844

Heli on kokenut monimediamarkkinoija ja sosiaalisen median ammattilainen, jonka sydän sykkii strategiselle suunnittelulle, sisällöille ja sosiaaliselle myynnille. LM Somecolla Heli kouluttaakin sekä suomeksi että englanniksi mm. henkilöbrändäyksestä, työnantajamielikuvasta ja sosiaalisen median mahdollisuuksista osana markkinointimixiä.

Strategisen sisältömarkkinoinnin, laadukkaan sisällöntuotannon ja digitaalisen vuorovaikutuksen avulla brändeillä on mahdollisuus kehittää brändimielikuvaansa, jättää muistijälki ja erottua joukosta edukseen – siihen Heli haluaa valmennuksissaan innostaa ja kannustaa.

Helillä on takana pitkä ura TV-alalta, joten liikkuvan kuvan sisällöt, luovat toteutukset ja monimediaisuus ovat hänen erikoisalaansa. ”Kanavassa kanavan ehdoilla” on hänen mottonsa, kun ryhdytään räätälöimään kampanjakonsepteja eri kanaviin.


Saavutettavuus sosiaalisessa mediassa

350 €+ alv. 25,5 %
Ilmoittaudu mukaan