Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

30.03.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Viisi kirjoitusvinkkiä sosiaalisen median kynäniekalle

Sinä sosiaaliseen mediaan kirjoittava, nyt kuulolle! Tässä blogitekstissä annan viisi täsmävinkkiä sosiaalisen median kirjoittajalle. Istuthan tuolissa mukavasti? Aion kertoa sinulle shokkiuutisen. Edes markkinoinnin parissa työskentelevä ihminen ei ole automaattisesti kiinnostava kirjoittaja. Ja vaikka olisikin, tekstin tuottaminen sosiaaliseen mediaan pelaa monin tavoin omilla säännöillään.

08.03.2021 Brändimarkkinointi

Johda ihmisiä, älä brändiä tai asiakaskokemusta

Kokonaisvaltaisen brändikokemuksen rakentaminen edellyttää myös johtamiselta muutosta. Olennaista on mahdollistaa bränditasolla annetun lupauksen toteuttaminen jokaisessa asiakaskohtaamisessa.

01.03.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi – Kertaluonteisista kampanjoista pitkäaikaisiin kumppanuuksiin

Vaikuttajamarkkinointi on säilyttänyt suosionsa jo kymmenisen vuotta, eikä hiipumisen merkkejä näy. Suurin osa mainostajista hyödyntää vaikuttajamarkkinointia taktisena, yksittäisenä toimenpiteenä, mutta nyt katse kannattaa kääntää pidempiaikaisiin yhteistöihin, joilla sitoa vaikuttajayhteistyöt osaksi markkinoinnin strategiaa.

23.02.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Mikä ihmeen Clubhouse?

Clubhouse on viime viikkoina suosiota kasvattanut uusi sosiaalisen median kanava, jossa käydään keskusteluja eri aiheille avatuissa klubeissa ja huoneissa. Totutusta poiketen keskusteluja käydään puhuen, ei tekstin tai kuvan välityksellä.

15.02.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Kun työnantajamielikuva ja henkilöbrändi kohtasivat

Viisi viikkoa LM Somecon riveissä takana. Riemu tiimiläiseksi pääsemisestä on ollut suuri, mutta monikaan ei tiedä, että matka tänne on ollut pitkä, vaatinut johdonmukaisuutta, kärsivällisyyttä ja hetkittäin vahvaa uskoakin. Sekä vetovoimaista työnantajamielikuvaa että asiantuntijaviestijän henkilöbrändiä. 

08.02.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalisen median strategia

Sosiaalisen median strategia ohjaa markkinointia ja viestintää sosiaalisessa mediassa liiketoiminnallisten tavoitteiden ja mission pohjalta oikeaan suuntaan, mutta antaa liikkumatilaa ketterään kokeiluun. Sosiaalinen media luo oivan mahdollisuuden brändikokemuksen rakentamiseen, kunhan tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset.

19.01.2021 Digimarkkinointi

Digitaalisen markkinoinnin strategia

Digitaalisen markkinoinnin strategisen suunnittelun avulla varmistat, että kaikki digimarkkinoinnin toimenpiteet tähtäävät yhtenäisen brändikokemuksen rakentamiseen. Digitaalisen markkinoinnin strategia koostuu pitkällä tähtäimellä brändin kilpailukykyä rakentavan brändimarkkinoinnin ja lyhyen aikavälin taktisemman, toimenpiteisiin tähtäävän markkinoinnin kokonaisuuksista.

11.01.2021 Digimarkkinointi

Evästekyselyn anatomia

Apulaistietosuojavaltuutetun keväällä 2020 antaman linjauksen mukaisesti evästeiden tallentamiseen käyttäjän koneelle täytyy pyytää lupa. Lupakysely toteutetaan yleensä bannerina tai ponnahdusikkunana, joita on yhtä paljon erilaisia kuin verkossa on sivustoja. Mitkä ovat erityyppisten evästekyselyiden hyvät ja huonot puolet ja mitä asioita evästekyselyssä pitää vähintään huomioida?

16.12.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalisen median trendit 2021

Poikkeuksellinen vuosi 2020 lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja on aika ottaa katseet kohti tulevaa vuotta. Me LM Somecossa olemme jälleen koonneet ajankohtaiset tieto- ja vinkkipaketin siitä, miltä näyttävät sosiaalisen median trendit vuonna 2021. Minkälaiset teemat ovat pinnalla ja mitä sisältömarkkinoijan tulee tietää ollakseen ajan hermolla? Tämä blogiartikkeli tarjoaa vilkaisun tulevaan. Artikkelin lopusta pääset myös lataamaan katsauksemme, jossa syvennytään […]

02.12.2020

Linkkien UTM-tägitys mahdollistaa liikenteen seuraamisen mainoksen klikkaamisen jälkeen

Linkkien UTM-tägitys auttaa viemään sosiaalisen median mittaamisen uudelle tasolle: pelkkien näyttökertojen, kattavuuksien ja linkkien sijaan tägittäminen auttaa tarkastelemaan, mitä mainokseen reagoinut henkilö tekee sivustolla klikattuaan mainoslinkkiä. UTM-tägitetyt linkit kertovat siis Google Analyticsille, mistä sivustoliikenne on saapunut ja mihin kampanjakokonaisuuteen liikenne kuuluu.

30.11.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Vuosisuunnittelun pohjatyöt: mittaaminen ja analysointi

Ensi vuoden suunnittelu ja tavoiteasetanta on useimmilla meistä parhaillaan käynnissä. Nyt on oiva hetki varata aikaa onnistuneen vuosisuunnittelun pohjatyöhön: vuorossa on kuluneen vuoden onnistumisten mittaaminen ja analysointi. On tärkeää pysähtyä säännöllisesti katsomaan omaa ja koko tiimin työtä hieman ulkopuolelta. Vain dataa katsomalla ja onnistumisia analysoimalla voidaan vahvistaa, että tekemisen taso ja tahti ovat tarkoituksenmukaisia. Tällainen […]

16.11.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalinen media Suomessa: Selkeää kasvua vuonna 2020

Tilastokeskuksen mukaan sosiaalisen median käyttö Suomessa on kasvanut viime vuodesta poikkeuksellisen paljon – jopa 13 prosenttia. Koronan värittämä vuosi 2020 on siis muuttanut selkeästi suomalaisten tapoja viestiä. Tutkimuksen mukaan ylipäätään internetin käyttö medioiden seuraamiseen ja viestintään on lisääntynyt, eli paljon puhuttu digiloikka on nyt todella otettu.

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa