Investointi tulevaisuuden B2B-myyntiin on nyt edullista
Me mainosnikkarit viestimme toisinaan huonosti työmme merkityksestä ulkopuolisille kuulijoille siitäkin huolimatta, että ymmärrystä ja tutkittua tietoa markkinoinnin vaikutuksista yrityksen myyntiin ja kasvuun on saatavilla entistä enemmän. Investointi markkinointiin on kiistatta investointi yhtiön tulevaisuuteen. Alan ammattilaiset käyttävät termejä kuten brändi tai brändinrakennus sujuvasti keskenään, mutta ulkopuolisille, johtoportaan isokenkäisille, puheet kuulostavat usein pehmeältä hötöltä. Olemassa oleva kielimuuri […]
Mainonnan läpinäkyvyys paranee LinkedInissä: LinkedIn Ad Library
Sosiaalisen median kanavat ovat viime vuosien aikana ottaneet paljon edistysaskelia mainonnan läpinäkyvyyden kehittämisessä. Metalla on jo vuodesta 2018 lähtien ollut olemassa Ad Library, eli avoin tietokanta, josta voi hakea tietoa maksullisesta mainonnasta. Nyt LinkedIn on julkaissut vastaavan Ad Library -työkalun.
Vaikuta tai väisty: Viestinnän merkitys brändikokemuksen rakentajana
Pysähdy ja listaa päässäsi kolme ensimmäisenä mieleesi tulevaa brändiä, jotka erottuvat sinusta viestinnässään edukseen. Luultavasti listalta löytyy tunnettuja isoja nimiä, kuten Apple, Oatly, Patagonia. Tai ehkäpä kotimaisista esimerkiksi IVALO.COM tai Finlayson?
Generatiivinen tekoäly: Välttämätön työkalu nykypäivän markkinoijalle
Tekoäly on nopeasti muodostumassa markkinointiakin isosti muovaavaksi työkalupakiksi. Se tarjoaa helpottavia ratkaisuja esimerkiksi datan analysointiin, personointiin ja kampanjoiden optimointiin.
Vastuullisen markkinointiviestinnän trendit
Kuluttajat ja muut sidosryhmät ovat yhä kiinnostuneempia yritysten ja organisaatioiden vastuullisuudesta, ja niin ollen markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa tulee huomioida vastuullisuusteot yhä paremmin. Koska eettisyys, ympäristövastuu ja sosiaalinen vaikuttavuus ovat monella kuluttajalla ostopäätöksen ytimessä, on yritysten huolehdittava, että markkinointiviestintä on läpinäkyvää ja linjassa organisaation strategian ja tekojen kanssa.
Mikä ihmeen Threads?
Lomailitko heinäkuussa, kun Meta julkaisi uuden Threads-sovelluksen? Sen tarkoituksena on haastaa Twitter (tai siis nykyisin X) tekstipohjaisessa sosiaalisen median viestinnässä. Jos kaipaat pientä päivitystä aihepiiriin töihin palatessasi, lue tämä blogiartikkeli ja tiedät, mistä oikein on kyse.
Google Analyticsin nousu – ja tuho?
Google Analytics on jo 18 vuoden ajan ollut olennainen osa verkkosivujen omistajien työkalupakkia. Nyt GA:n tulevaisuus on uhattuna lainsäaädännön ja tietoturvasääntöjen tiukentuessa. Lue tästä GA:n lyhyt historia ja pohdintaa mittaamisen vaihtoehdoista.
Maksettu Google-näkyvyys – hakusanamainontaa vai jakelukanava?
Googlen hakukone tarjoaa yrityksille eri tapoja listata myytäviä tuotteita ja palveluita ostoaikeissa oleville hakukoneen käyttäjille. Mistä tässä Googlen hakusanamainonnassa tai Google Shopping -mainonnassa on kyse, ja miten siitä otetaan kaikki irti?
Metan pakollisten edunsaaja- ja maksajatietojen merkitseminen mainoksiin
Metan alustat elävät jatkuvassa myllerryksessä. Muutoksia ja uusia toiminnallisuuksia tuntuu tulevan harva se viikko. Näin aloitin blogini lokakuussa 2022 kertoessani Facebookin uudesta sivukokemuksesta, ja tuo sopii tämänkin blogikirjoituksen aloitukseksi yhtä hyvin. Tuon lokakuun jälkeenkin on toki asioita tapahtunut Metan alustoilla, mutta tämä seuraava uudistus, tai ennemminkin pakollinen toiminto, koskettaa kaikkia mainostajia, jotka kohdentavat mainoksensa Facebookissa […]
Kun Käärijä ilmiön loi, ja sosiaalinen media tanssi cha cha chan askelin
Saimme tämän kevään aikana todistaa jotakin sangen upeaa ja ennennäkemätöntä, kun Euroviisuedustajamme Käärijä loi sellaisen hypen, jota ei valtakunnassa juuri ennen ole nähty. Harva suomalainen välttyi vihreän boleroon ja nahkahousuihin sonnustautuneesta energisestä artistista sekä hänen Cha Cha Cha -biisistään; innostus ja kannustus levisivät jopa ulkomaille asti.
Sosiaalisen median tietoturva – tunnista ja taklaa tyypillisimmät riskit
Varmista, että sosiaalisen median tileilläsi on käytössä vahvat, uniikit salasanat ja kaksivaiheinen tunnistautuminen.
Google Analytics 4 korvaa Universal Analyticsin heinäkuussa
Google Analyticsin uusi versio GA4 on viimeistään nyt ajankohtainen, sillä vanha Universal Analytics poistuu käytöstä tulevana kesänä. Kannattaa tarkistaa, että kyseinen muutos on huomioitu yrityksessäsi, jotta kesälomilta palaillessa kukaan ei joudu ihmettelemään, miksi mittaaminen ei toimi. Jos kaipaat lisätietoa muutoksesta, lue tämä blogiartikkeli.