Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

22.05.2023 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalisen median tietoturva – tunnista ja taklaa tyypillisimmät riskit

Varmista, että sosiaalisen median tileilläsi on käytössä vahvat, uniikit salasanat ja kaksivaiheinen tunnistautuminen.

16.05.2023 Data ja analytiikka

Google Analytics 4 korvaa Universal Analyticsin heinäkuussa

Google Analyticsin uusi versio GA4 on viimeistään nyt ajankohtainen, sillä vanha Universal Analytics poistuu käytöstä tulevana kesänä. Kannattaa tarkistaa, että kyseinen muutos on huomioitu yrityksessäsi, jotta kesälomilta palaillessa kukaan ei joudu ihmettelemään, miksi mittaaminen ei toimi. Jos kaipaat lisätietoa muutoksesta, lue tämä blogiartikkeli.

25.04.2023 Sosiaalinen ja ostettu media

Ota käyttöön LinkedIn Business Manager

Sosiaalisen median hallinnointiin on taas saatavilla yksi uusi työkalu: beta-vaiheessa oleva LinkedIn Business Manager. Työkalu tekee LinkedIn-sivujen ja -mainostilien käyttöoikeuksien hallinnoinnista ja jakamisesta selkeämpää. Lue tämä blogijuttu, niin osaat ottaa työkalun käyttöösi.

18.04.2023 Brändimarkkinointi

Studiomme uusimmalla harjoittelijalla on valtavat (teko)älynlahjat

Uusi harjoittelija on saapunut studioomme, jossa luodaan vuodesta toiseen yhä kiihtyvämmällä tahdilla huippulaatuisia liikkuvia kuvia sekä stillejä. Kohteina ovat kaikki mahdolliset mediapinnat pakkauksesta ulkomainontaan ja sosiaalisen median alustoista tv-mainoksiin. No, harjoittelijamme on tietysti ollut aika hyvä, oikeastaan ihan älyttömän hyvä. Listasimme neljä asiaa, joilla tämä harjoittelija sai kaikkien suut loksahtamaan apposen ammolleen. Tervetuloa, AI!

11.04.2023 Sosiaalinen ja ostettu media

Facebook Business Suiten mobiilisovellus kehittyy – tukea tietoturvan parantamiseen

Facebook Business Suite on jo ennestään ollut kätevä työkalu niin Facebook- kuin Instagram-sisältöjen julkaisutyössä ja sivujen hallinnoinnissa. Nyt kehitys taas kehittyy, ja Metan kehittämän Business Suite -mobiilisovelluksen käytettävyys parantuu huomattavasti. Business Suiten käyttö parantaa etenkin yhteiskäyttöisten Instagram-tilien tietoturvaa, joten tutustu uusiin mahdollisuuksiin tästä blogiartikkelista.

27.03.2023 Digimarkkinointi

Mikä on Google Search Console ja miten sitä voidaan hyödyntää Google-näkyvyydessä?

Google-näkyvyyden kasvattaminen on tärkeää yrityksen tai organisaation digitaalisen jalanjäljen kannalta. Yksi työkalu, jonka avulla näkyvyyttä Googlessa voi parantaa, on Google Search Console. Tässä blogiartikkelissa opit, miten voisit hyödyntää Google Search Consolea.

15.03.2023 Sosiaalinen ja ostettu media

Erotu sosiaalisen median sisältöviidakossa

Elämme aikamme hektisimmässä sisältötulvassa, jossa brändien tulee taiteilla eri sosiaalisen median kanavien, sisältömuotojen ja tunnistettavuuden trapetseilla. Viime vuodet ovat näyttäneet, että viestien näkyvyys ja vaikuttavuus voivat kokea kolauksen sosiaalisessa mediassa jo pienestä: yhä useampi on huomannut esimerkiksi Instagramin algoritmimuutokset sekä maksetun mainonnan yhä kasvavan merkityksen tavoittavuudessaan ja sitouttavuudessaan. Eikä tämä varmasti tule helpottumaan.

08.03.2023 Sosiaalinen ja ostettu media

Vieläkö kannattaa? Facebook ja Instagram jatkavat porskutustaan

Siinä missä esimerkiksi TikTok palkitsee avokätisesti ahkeran sisällöntuottajan orgaanisella näkyvyydellä, Metan omistamissa kanavissa ilmainen näkyvyys on yritys- ja organisaatiotilille yhtä odottamaton onnenkantamoinen kuin revontulet Riihimäellä. Pitäisikö Instagramin ja Facebookin suhteen alkaa jo himmailla, vai vieläkö seniori-ikäisiin sosiaalisen median kanaviin kannattaa panostaa? Tässä neljä syytä pitää Facebook ja Instagram kanavastrategian keskiössä vuonna 2023.

28.02.2023 Design ja tuotesuunnittelu

Unpacking the pack – top 10 packaging design trends of 2023

Another year, another blog post for packaging design trends of the year. In 2023, we will see playful, vivid designs that will surely gain attention on the shelves. So, without further ado, here are the top 10 packaging design trends worth to follow for 2023. Time to unpack the pack!

20.02.2023 Sosiaalinen ja ostettu media

Vaikuttava videotuotanto on kaikkien käsissä

Yksi meistä pitää enemmän stillkuvista, toinen graafisista toteutuksista ja kolmas vannoo liikkuvan kuvan nimeen. Tutkimustulosten ja sosiaalisen median alustoilta saatujen lukujen valossa voidaan kuitenkin sanoa, että video jatkaa edelleen voittokulkuaan sisältömuotojen kavalkadissa. Videon on raportoitu olevan sisältömuodoista parhaimmillaan se koukuttavin ja huomiota herättävin. Aivommekin ovat rakentuneet siten, että liike kiinnittää huomiomme tehokkaammin kuin staattinen kuva. […]

08.02.2023 Brändimarkkinointi

Maailma muuttui, kannattaako markkinoida tässä tilanteessa?

Viime vuodet ovat olleet haastavia monelle yritykselle myös markkinoinnin näkökulmasta. Kriisin iskiessä on luonnollista, että uutta tilannetta pelästytään ja mietitään, miten siinä kuuluu toimia, kun tulevaisuus on tuntematon ja epävarma. Markkinointitoimenpiteet ajetaan helposti täysin alas tai ainakin paussille, kun arvioidaan tilannetta ja uudenlaisia markkinointiviestejä. 

01.02.2023 Digimarkkinointi

Mainonnan kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden kadotessa

Google Chrome -selain on ilmoittanut lopettavansa kolmannen osapuolen evästeiden tukemisen vuoden 2024 toisen vuosineljänneksen aikana. Osa selaimista on jo ottanut samanlaisen uudistuksen käyttöön, ja esimerkiksi Applen puhelimet kieltävät jo lähtökohtaisesti seurannat sovelluksilta iOS14-päivityksen myötä. Kolmannen osapuolen evästeiden katoaminen muuttaa merkittävästi digitaalisen markkinoinnin kohdentamistapoja. Mainospaikkoja myyvät sosiaalisen median alustat eivät kuitenkaan ole jääneet neuvottomiksi, vaan uusia […]