Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

05.12.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

B2B ei someen mee – Pitäisikö kuitenkin?

Aika monessa B2B-yrityksessä mietitään, onko sosiaalisesta mediasta mitään hyötyä juuri meille. Peilataanpa tätä niihin runsaaseen 80 prosenttiin suomalaisista, jotka käyttävät vähintään yhtä sosiaalisen median palvelua. Siinä joukossa on jo aika monta B2B-päättäjää.

28.11.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Facebook Creative Hub helpottaa mainosten luontia, editointia, esikatselua ja jakamista

Teetkö mainosjulkaisuja Facebookiin ja Instagramiin, muttet välttämättä tiedä etukäteen miltä ne näyttävät ja ovatko ne sopivia? Kenties työskentelet mainos- tai mediatoimistokumppanina ja työstät materiaaleja erilaisiin esityksiin, lataat linkkeihin, ja lopulta mainostaja koostaa ne useasta paikasta jälleen yhteen kansioon? Eikö olisikin helppoa, jos mainossisällöt, eli niin kutsutut mallit tai mock-upit, voisi tehdä suoraan valmiiksi mainoksiksi, jakaa […]

21.11.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Meta Conversions API – mitä markkinoijan tulee tietää?

Conversions API on Metan vastaus evästeiden katoamiseen. Rajapinnan kautta tietoa sivuston kävijöistä voi lähettää Metalle suoraan verkkosivuja ajavalta palvelimelta. Vaan mitä mainostajan tulee tästä kaikesta tietää ja onko kaikki niin suoraviivaista ja ruusuista kuin annetaan ymmärtää? Mikä on se ongelma, jota ollaan ratkaisemassa? Lue, niin tiedät!

16.11.2022 Brändimarkkinointi

Kuinka kuolemattomia sloganeita oikein tehdään? Just __ __.

Ehkäpä mieleesi juolahti otsikon kolmisanainen, jopa maailman tunnetuimmaksi tituleerattu slogan, joka kannustaa tekemään eikä meinaamaan. Slogan, slogaani, Iskulause, mainoslause – tämä logon yhteydessä oleva, muutaman sanan kiteytys on arvokas osa brändin identiteettiä. Nyt singahdan pohtimaan, mikä tekee sloganista hyvän, kuinka niitä brändin tunnuslauseita luodaan ja löytyykö se kuolematon iskulause? Mennään.

07.11.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

BeReal, aika olla aito

Supersuosioon kasvanut sosiaalisen median sovellus BeReal rohkaisee käyttäjiä jättämään filtterit käyttämättä ja näyttämään omasta itsestään sen kaikista aidoimman puolen. BeReal jatkaa pandemian aikaisen aitouden ja autenttisuuden ihannoinnin trendiä – eikä edes tarjoa käyttäjilleen mitään mahdollisuuksia editoida kuviaan.

31.10.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Facebookin uusi sivukokemus: mikä muuttuu ja mitä se tarkoittaa?

Metan alustat elävät jatkuvassa myllerryksessä. Muutoksia ja uusia toiminnallisuuksia tuntuu tulevan harva se viikko. Meiltä on kyselty paljon etenkin Facebookin uudesta sivukokemuksesta. Miten se eroaa vanhasta, miten sen saa käyttöön, mitä uutta tai parempaa se tarjoaa ja mitä tulisi huomioida? Lue vastaukset näihin kysymyksiin tästä blogiartikkelista.

17.10.2022 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Moni sisältökonsepti päältä kaunis – kuten kuuluukin

Sosiaalinen media on mahtava ja inspiroiva maailmanlaajuinen visuaalisen sisällön kirjasto, jossa tarjoillaan toinen toistaan hauskempia, kauniimpia ja aidompia otoksia elämästä. Yhä enemmän ja useammin brändit kuitenkin hukkuvat kuvavirran sekaan, kun sisältö ei ole tunnistettavaa tai tavoitteellista.

12.10.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Ohjeita sosiaalisen median kilpailijavertailun tekoon

Aina on hyvä hetki sosiaalisen median kilpailijavertailulle eli benchmarkille. Erityisen hyvä hetki tälle on siinä kohtaa, kun omaa sosiaalisen median strategiaa halutaan kehittää. Kilpailijavertailu on myös olennainen osa vuosisuunnittelun pohjatöitä, joiden aika alkaakin lähestyä. Analysoimalla muiden toimijoiden tekemistä opitaan arvokasta tietoa toimialalla vallitsevista trendeistä sekä laajemmin tavoista olla läsnä sosiaalisessa mediassa.

03.10.2022 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Onko teillä riittävä sisältötyön pulssi?

Mantra siitä, miten sisältömarkkinointi vaatii ketteryyttä, on sinullekin tuttu. Mutta miten varmistutaan, että ketterä sisältökehitys lisää viestinnän vaikuttavuutta, mutta ei ad hoc -sinkoilua? Entä kuinka ketterä sitä täytyykään olla – miten siis määritellään omassa toimintaympäristössä riittävä sisältötyön pulssi?

26.09.2022 Data ja analytiikka

Linkkien UTM-tägitys mahdollistaa liikenteen seuraamisen mainoksen klikkaamisen jälkeen

Linkkien UTM-tägitys auttaa viemään sosiaalisen median mittaamisen uudelle tasolle: pelkkien näyttökertojen, kattavuuksien ja linkkien sijaan tägittäminen auttaa tarkastelemaan, mitä mainokseen reagoinut henkilö tekee sivustolla klikattuaan mainoslinkkiä. UTM-tägitetyt linkit kertovat siis Google Analyticsille, mistä sivustoliikenne on saapunut ja mihin kampanjakokonaisuuteen liikenne kuuluu.

12.09.2022 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Sapluuna sopivalle somesisältöjen kokonaisuudelle

Olen aiemmin täällä blogissamme kirjoittanut siitä, millainen on hyvä sosiaalisen median postaus. Tästä on luonteva edetä siihen, millainen on hyvä sosiaalisen median sisältökokonaisuus. Sellainen, joka sopii sosiaalisen median luonteeseen, palvelee brändiä ja jota on mukava suunnitella sekä toteuttaa. 

05.09.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

Brändin tulee olla tunnistettava ja brändikokemuksen yhtenäinen riippumatta siitä, missä kanavassa, tilanteessa tai yhteydessä brändi kohdataan. Brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa vaatii suunnitelmallisuutta, pitkäjänteisyyttä ja kykyä reagoida ketterästi. Mutta miten varmistaa, että brändimarkkinointi on suunniteltu niin, että se tarjoaa erinomaiset puitteet myös brändin sosiaalisen median läsnäololle? Lue tästä blogiartikkelista vinkkini, miten huomioit sosiaalisen median kokonaisvaltaisessa brändin […]