Mikä ihmeen Clubhouse?
Clubhouse on viime viikkoina suosiota kasvattanut uusi sosiaalisen median kanava, jossa käydään keskusteluja eri aiheille avatuissa klubeissa ja huoneissa. Totutusta poiketen keskusteluja käydään puhuen, ei tekstin tai kuvan välityksellä.
Kun työnantajamielikuva ja henkilöbrändi kohtasivat
Viisi viikkoa LM Somecon riveissä takana. Riemu tiimiläiseksi pääsemisestä on ollut suuri, mutta monikaan ei tiedä, että matka tänne on ollut pitkä, vaatinut johdonmukaisuutta, kärsivällisyyttä ja hetkittäin vahvaa uskoakin. Sekä vetovoimaista työnantajamielikuvaa että asiantuntijaviestijän henkilöbrändiä.
Sosiaalisen median strategia
Sosiaalisen median strategia ohjaa markkinointia ja viestintää sosiaalisessa mediassa liiketoiminnallisten tavoitteiden ja mission pohjalta oikeaan suuntaan, mutta antaa liikkumatilaa ketterään kokeiluun. Sosiaalinen media luo oivan mahdollisuuden brändikokemuksen rakentamiseen, kunhan tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset.
Digitaalisen markkinoinnin strategia
Digitaalisen markkinoinnin strategisen suunnittelun avulla varmistat, että kaikki digimarkkinoinnin toimenpiteet tähtäävät yhtenäisen brändikokemuksen rakentamiseen. Digitaalisen markkinoinnin strategia koostuu pitkällä tähtäimellä brändin kilpailukykyä rakentavan brändimarkkinoinnin ja lyhyen aikavälin taktisemman, toimenpiteisiin tähtäävän markkinoinnin kokonaisuuksista.
Evästekyselyn anatomia
Apulaistietosuojavaltuutetun keväällä 2020 antaman linjauksen mukaisesti evästeiden tallentamiseen käyttäjän koneelle täytyy pyytää lupa. Lupakysely toteutetaan yleensä bannerina tai ponnahdusikkunana, joita on yhtä paljon erilaisia kuin verkossa on sivustoja. Mitkä ovat erityyppisten evästekyselyiden hyvät ja huonot puolet ja mitä asioita evästekyselyssä pitää vähintään huomioida?
Sosiaalisen median trendit 2021
Poikkeuksellinen vuosi 2020 lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja on aika ottaa katseet kohti tulevaa vuotta. Me LM Somecossa olemme jälleen koonneet ajankohtaiset tieto- ja vinkkipaketin siitä, miltä näyttävät sosiaalisen median trendit vuonna 2021. Minkälaiset teemat ovat pinnalla ja mitä sisältömarkkinoijan tulee tietää ollakseen ajan hermolla? Tämä blogiartikkeli tarjoaa vilkaisun tulevaan. Artikkelin lopusta pääset myös lataamaan katsauksemme, jossa syvennytään […]
Linkkien UTM-tägitys mahdollistaa liikenteen seuraamisen mainoksen klikkaamisen jälkeen
Linkkien UTM-tägitys auttaa viemään sosiaalisen median mittaamisen uudelle tasolle: pelkkien näyttökertojen, kattavuuksien ja linkkien sijaan tägittäminen auttaa tarkastelemaan, mitä mainokseen reagoinut henkilö tekee sivustolla klikattuaan mainoslinkkiä. UTM-tägitetyt linkit kertovat siis Google Analyticsille, mistä sivustoliikenne on saapunut ja mihin kampanjakokonaisuuteen liikenne kuuluu.
Vuosisuunnittelun pohjatyöt: mittaaminen ja analysointi
Ensi vuoden suunnittelu ja tavoiteasetanta on useimmilla meistä parhaillaan käynnissä. Nyt on oiva hetki varata aikaa onnistuneen vuosisuunnittelun pohjatyöhön: vuorossa on kuluneen vuoden onnistumisten mittaaminen ja analysointi. On tärkeää pysähtyä säännöllisesti katsomaan omaa ja koko tiimin työtä hieman ulkopuolelta. Vain dataa katsomalla ja onnistumisia analysoimalla voidaan vahvistaa, että tekemisen taso ja tahti ovat tarkoituksenmukaisia. Tällainen […]
Sosiaalinen media Suomessa: Selkeää kasvua vuonna 2020
Tilastokeskuksen mukaan sosiaalisen median käyttö Suomessa on kasvanut viime vuodesta poikkeuksellisen paljon – jopa 13 prosenttia. Koronan värittämä vuosi 2020 on siis muuttanut selkeästi suomalaisten tapoja viestiä. Tutkimuksen mukaan ylipäätään internetin käyttö medioiden seuraamiseen ja viestintään on lisääntynyt, eli paljon puhuttu digiloikka on nyt todella otettu.
Poliittinen mainonta sosiaalisessa mediassa ja Googlessa
Näin Yhdysvaltain presidentinvaalien alla ja ensi kevään kotimaisten kuntavaalien lähestyessä on hyvä hetki luoda katsaus poliittisen mainonnan nykytilaan niin sosiaalisessa mediassa kuin hakukone Googlessa. Kirjoitin ostetun yhteiskunnallisen mainonnan tilanteesta viimeksi noin vuosi sitten.
LinkedIn Stories tuo visuaalisen tarinankerronnan työmaailmaan
LinkedIn Stories, tuo Graalin malja visuaaliselle tarinankerronnalle, on saapunut Suomeen. Työnantajakuvan luomiseen ja yrityksen tarinankerrontaan suunnattu 24 tunnin tarinallinen sisältömuoto antaa luovalle kertojalle uusia mahdollisuuksia valloittaa ennen niin harmaana pidetty kanava.
Haasteena asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa – yhteisömanagerin vinkkivitoset
Otetaan ajatusleikki. Astut sisään kivijalkakauppaan. Myyjä ei tervehdi sinua. Katselet valikoimaa, myyjä ei huomioi sinua millään tavalla. Menet hänen luokseen ja kyselet tuotteista, mutta myyjä ei vastaa. Vieressäsi seisoo toinen asiakas ja alatte yhdessä spekuloida kysymystäsi. Myyjä kuulee keskustelun, muttei osallistu siihen. Hän vain on. Paikalla, muttei läsnä.