Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

18.10.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Sisältöjen tehokas hyödyntäminen – monikanavaisuus ja toiston rooli

Sisältömarkkinoinnin prosessi voidaan jakaa karkeasti kolmeen osa-alueeseen: suunnittelu, toteutus ja analysointi. Se mikä näistä osa-alueista vaatii eniten resursseja, on hyvin yritys- ja toimialakohtaista. Usein osa-alueet myös tukevat toisiaan. Mikäli esimerkiksi sisällöt on suunniteltu ja konseptoitu selkeästi, on toteutus helpompaa. Jos taas tavoitteet ja seurattavat mittarit on määritelty tarkasti, on niiden seuranta suoraviivaista ja usein automatisoitavissa.

11.10.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

TikTok, TikTok – aika mainostaa uudella tavalla

Uusia sosiaalisen median kanavia syntyy aika ajoin, ja näistä yksi on jo tovin pinnalla ollut TikTok. Uudet kanavat saattavat aiheuttaa päänvaivaa markkinoijalle – millainen sisältö toimii uudessa kanavassa? Kannattaako meidän olla siellä? Voiko siellä mainostaa? TikTokissa mainonta tuli äskettäin mahdolliseksi kaikille kiinnostuneille, minkä myötä kanavassa tapahtuva mainonta onkin lisääntynyt valtavasti. Tästä blogitekstistä saat muutaman vinkin […]

07.10.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Klik klik – onko klikeillä mitään väliä?

Sait kampanjallasi komean määrän klikkejä, hienoa, selkeästi onnistunut setti! Tai hetkinen, tarkastellaanpa asiaa hieman syvemmin. Tärkeintä on tietysti ensin ymmärtää se, milloin klikkejä kannattaa ylipäätään pitää relevanttina mittarina. Lähtökohtaisesti silloin, kun liikenteenohjaus, sivukatselut ja näitä sivuavat konversiot ovat tavoitteena ja seurannat ovat paikoillaan. Tässä blogiartikkelissa käsittelen asiaa pääosin sosiaalisen median kautta tarkasteltuna.

05.10.2021 Brändimarkkinointi

Modulaarinen kommunikaatioalusta lisää mainostajan onnellisuutta

Digitaalisen murroksen lyötyä läpi mainostajien tarpeet ovat muuttuneet. Ennen mainostoimistot olivat ideoinnin ja suuria pääomia vaatineen tuotantomaailman mystisiä portinvartijoita. Nykyään nuo monet tiedot, taidot ja tuotantotavat ovat mainostajien ulottuvilla, jopa ilmaiseksi. Osaamista jaetaan eri alustoilla nopeasti ja jatkuvasti, muun muassa Twitterissä, Facebookissa, LinkedInissä, webinaareissa ja tällaisissa blogeissa. Suuria mainostoimistoketjuja käytetään edelleen, mutta kun mainostajalla itsellään […]

28.09.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Millainen on hyvä sosiaalisen median postaus?

Sosiaalinen media elää jatkuvassa muutoksessa: uusia kanavia tulee, olemassa oleviin tulee uusia ominaisuuksia ja jotkut kanavat hiljenevät täysin. Erilaisia postauksia ja profiileja on kanavissa tällä hetkellä enemmän kuin koskaan aiemmin. Jos viisi vuotta sitten ”Pitäisikö meidän mennä firmana someen?” oli vielä ajankohtainen kysymys, nyt mietitään, mitä kanavissa voisi tehdä paremmin.

20.09.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Yrityksen sosiaalisen median hallinnointi – keillä pääsy, kenellä pääsyy?

Olen useasti törmännyt asiakkaiden kanssa haasteeseen siinä, että halutaan tehdä sosiaalista mediaa ja etenkin maksettua mainontaa. Sitten huomataan, että yrityksen sosiaalisen median hallinnointi on hukassa. Joku jossain on perustanut Facebook-sivun, Instagram- tai Pinterest-tilin, lähtenyt firmasta ja sen jälkeen ollaankin sormi suussa, miten sivulle tai mainostilille pääsee käsiksi. 

10.09.2021 Digimarkkinointi

Millaisena brändisi kohdataan digimaailmassa?

Viimeiset puolitoista vuotta ovat todistaneet siirtymisen yhä kiihtyvämmin kohti digitaalisia brändikohtaamisia. Digimaailmassa brändit voidaan kohdata ajasta ja paikasta riippumatta asiakkaan itse niin halutessa. Samalla on syntynyt myös kokonaan uusia tapoja brändien kuluttamiseen ja kohtaamiseen. Brändien tuleekin olla digissä hereillä tarjotakseen mahdollisimman hyvän brändikokemuksen ja pysyäkseen kilpailukykyisinä.

19.08.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalinen media osana markkinointia vai irrallisena palana?

Onko sosiaalinen media teillä osana kokonaisvaltaista markkinointia? Vai elävätkö Facebook, Instagram ja muut kanavat omaa elämäänsä markkinointiviestinnän vuosisuunnitelman ulkopuolella? Ideaalitilanteessa sosiaalisen median kanavat ja siellä julkaistavat sisällöt ovat aina linjassa muun viestinnän kanssa. Mutta miten tunnistaa, jos näin ei ole?

12.08.2021 Digimarkkinointi

Sähköpostimarkkinoinnin säännöt Suomessa

Sähköpostimarkkinointi on yhä yksi olennaisista ja tuloksekkaimmista oman median markkinointikeinoista. Kuten muillakin omaan mediaan kuuluvilla markkinoinnin toimenpiteillä, sähköpostimarkkinoinnin etuna on se, että sen suunnittelu on täysin yrityksen tai yhteisön omissa käsissä. Sähköpostimarkkinointia on tehty jo pitkään niin uutiskirjein kuin erilaisina massapostituksina. Tässä artikkelissa avaan sähköpostimarkkinoinnin nykytilaa ja sähköpostimarkkinoinnin sääntöjä Suomessa. 

10.08.2021 Design ja tuotesuunnittelu

Pakkausdesignin neljä ikuista trendiä

Lähes kaikki fyysisiä tuotteita kauppaavat brändimarkkinoijat joutuvat ottamaan kantaa tuotteen pakkaamiseen ja pakkausdesigniin osana brändimarkkinointistrategiaansa. Useimmiten pakkaus onkin kuluttajalle itse tuotetta tutumpi brändituotteen osa ja pakkauksestaan brändi helpoiten tunnistetaan. Sanotaankin pakkauksen olevan brändimarkkinoijan tärkein oma media, joka parhaimmillaan edistää tehokkaasti myyntiä sekä verkossa että kivijalassa.

29.06.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Kaksivaiheinen tunnistautuminen sosiaalisessa mediassa

Perinteinen käyttäjätunnus ja salasana -yhdistelmä ei välttämättä takaa tarpeeksi turvallista sosiaalisen median käyttöä, joten on suositeltavaa turvata sekä omat että yrityksen tilit kaksivaiheisella tunnistautumisella. Kyse ei ole monimutkaisesta toimenpiteestä – nappaa tästä blogista selkeät käytännön ohjeet tunnistautumisen käyttöönottamiseksi!

21.06.2021 Digimarkkinointi

Monivaiheinen tunnistautuminen lisää kirjautumisen tietoturvaa

Moneenko verkkopalveluun kirjaudut päivittäin? Käytätkö kirjautumisessa pelkkää salasanaa vai tuotko lisäturvaa monivaiheisella kirjautumisella? Tässä blogiartikkelissa avaan monivaiheisen tunnistautumisen merkitystä sekä yksittäisen henkilön että organisaation näkökulmista.

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Blogi ja uutiskirje

Max. 1 kirje kuukaudessa, 5 minuuttia ajastasi ja saat katsauksen toimialamme uusiin tuuliin.