Erotu sosiaalisen median sisältöviidakossa
Elämme aikamme hektisimmässä sisältötulvassa, jossa brändien tulee taiteilla eri sosiaalisen median kanavien, sisältömuotojen ja tunnistettavuuden trapetseilla. Viime vuodet ovat näyttäneet, että viestien näkyvyys ja vaikuttavuus voivat kokea kolauksen sosiaalisessa mediassa jo pienestä: yhä useampi on huomannut esimerkiksi Instagramin algoritmimuutokset sekä maksetun mainonnan yhä kasvavan merkityksen tavoittavuudessaan ja sitouttavuudessaan. Eikä tämä varmasti tule helpottumaan.
Vieläkö kannattaa? Facebook ja Instagram jatkavat porskutustaan
Siinä missä esimerkiksi TikTok palkitsee avokätisesti ahkeran sisällöntuottajan orgaanisella näkyvyydellä, Metan omistamissa kanavissa ilmainen näkyvyys on yritys- ja organisaatiotilille yhtä odottamaton onnenkantamoinen kuin revontulet Riihimäellä. Pitäisikö Instagramin ja Facebookin suhteen alkaa jo himmailla, vai vieläkö seniori-ikäisiin sosiaalisen median kanaviin kannattaa panostaa? Tässä neljä syytä pitää Facebook ja Instagram kanavastrategian keskiössä vuonna 2023.
Unpacking the pack – top 10 packaging design trends of 2023
Another year, another blog post for packaging design trends of the year. In 2023, we will see playful, vivid designs that will surely gain attention on the shelves. So, without further ado, here are the top 10 packaging design trends worth to follow for 2023. Time to unpack the pack!
Vaikuttava videotuotanto on kaikkien käsissä
Yksi meistä pitää enemmän stillkuvista, toinen graafisista toteutuksista ja kolmas vannoo liikkuvan kuvan nimeen. Tutkimustulosten ja sosiaalisen median alustoilta saatujen lukujen valossa voidaan kuitenkin sanoa, että video jatkaa edelleen voittokulkuaan sisältömuotojen kavalkadissa. Videon on raportoitu olevan sisältömuodoista parhaimmillaan se koukuttavin ja huomiota herättävin. Aivommekin ovat rakentuneet siten, että liike kiinnittää huomiomme tehokkaammin kuin staattinen kuva. […]
Maailma muuttui, kannattaako markkinoida tässä tilanteessa?
Viime vuodet ovat olleet haastavia monelle yritykselle myös markkinoinnin näkökulmasta. Kriisin iskiessä on luonnollista, että uutta tilannetta pelästytään ja mietitään, miten siinä kuuluu toimia, kun tulevaisuus on tuntematon ja epävarma. Markkinointitoimenpiteet ajetaan helposti täysin alas tai ainakin paussille, kun arvioidaan tilannetta ja uudenlaisia markkinointiviestejä.
Mainonnan kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden kadotessa
Google Chrome -selain on ilmoittanut lopettavansa kolmannen osapuolen evästeiden tukemisen vuoden 2024 toisen vuosineljänneksen aikana. Osa selaimista on jo ottanut samanlaisen uudistuksen käyttöön, ja esimerkiksi Applen puhelimet kieltävät jo lähtökohtaisesti seurannat sovelluksilta iOS14-päivityksen myötä. Kolmannen osapuolen evästeiden katoaminen muuttaa merkittävästi digitaalisen markkinoinnin kohdentamistapoja. Mainospaikkoja myyvät sosiaalisen median alustat eivät kuitenkaan ole jääneet neuvottomiksi, vaan uusia […]
Sosiaalinen media Suomessa 2023
Tilastokeskus on julkaissut jälleen vuosittaiset Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö sekä Tietotekniikan käyttö Suomessa -tutkimukset. Tutkimuksista selviää, että sosiaalisen median käyttö on kasvanut 16–89-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa prosentilla viime vuoteen verrattuna, eli 70 prosenttia käyttää sosiaalista mediaa.
Kiitos ja ylistys yhteisömanagereille, maineenhallinnan mestareille
Kysymykset, kommentit ja kritiikki. Trollit, maalitus ja systemaattinen maineen rakentaminen. Kohut, kehut ja keskustelut. Tässä parhaimmillaan – ja pahimmillaan – vain pieni osa sosiaalisen median yhteisömanagerin monipuolisesta ja valtavan tärkeästä työkentästä. Mutta muistammeko antaa yhteisömanagereille heidän ansaitsemansa arvostuksen?
Twitter, minne menet?
Elon Musk osti Twitterin ja on saanut aikaiseksi paljon keskustelua yhteiskunnallisessa viestinnässä merkittävään rooliin nousseen sosiaalisen median kanavan ympärillä. Miltä Twitterin rooli ja kehitys näyttää nyt ja jatkossa? Siitä ymmärrät lisää, kun luet tämän blogiartikkelin.
B2B ei someen mee – Pitäisikö kuitenkin?
Aika monessa B2B-yrityksessä mietitään, onko sosiaalisesta mediasta mitään hyötyä juuri meille. Peilataanpa tätä niihin runsaaseen 80 prosenttiin suomalaisista, jotka käyttävät vähintään yhtä sosiaalisen median palvelua. Siinä joukossa on jo aika monta B2B-päättäjää.
Facebook Creative Hub helpottaa mainosten luontia, editointia, esikatselua ja jakamista
Teetkö mainosjulkaisuja Facebookiin ja Instagramiin, muttet välttämättä tiedä etukäteen miltä ne näyttävät ja ovatko ne sopivia? Kenties työskentelet mainos- tai mediatoimistokumppanina ja työstät materiaaleja erilaisiin esityksiin, lataat linkkeihin, ja lopulta mainostaja koostaa ne useasta paikasta jälleen yhteen kansioon? Eikö olisikin helppoa, jos mainossisällöt, eli niin kutsutut mallit tai mock-upit, voisi tehdä suoraan valmiiksi mainoksiksi, jakaa […]
Meta Conversions API – mitä markkinoijan tulee tietää?
Conversions API on Metan vastaus evästeiden katoamiseen. Rajapinnan kautta tietoa sivuston kävijöistä voi lähettää Metalle suoraan verkkosivuja ajavalta palvelimelta. Vaan mitä mainostajan tulee tästä kaikesta tietää ja onko kaikki niin suoraviivaista ja ruusuista kuin annetaan ymmärtää? Mikä on se ongelma, jota ollaan ratkaisemassa? Lue, niin tiedät!