Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

08.08.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Instagram uudistuu – ja lähteekö Meta?

Meta on kesän aikana uudistanut vauhdilla Instagramia. Osa uudistuksista on kirvoittanut protesteja jopa Instagramin globaalisti seuratuimmilta käyttäjiltä. Tuttuun tapaansa Meta ottaa sovellustensa ­­kehityksessä mallia nousevista sovelluksista (eli erityisesti TikTokista) ja jatkaa videosisältöjen tyrkyttämistä yhä useammalle käyttäjälle. Lisäksi tiedonsiirtoon liittyvien tietosuojakysymysten vuoksi ilmassa leijuu taas Metan uhkaus Euroopasta lähdöstä. Lue tämä artikkeli lomilta palatessasi, niin pääset […]

05.07.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Kaksivaiheinen tunnistautuminen sosiaalisessa mediassa

Perinteinen käyttäjätunnus ja salasana -yhdistelmä ei välttämättä takaa tarpeeksi turvallista sosiaalisen median käyttöä, joten on suositeltavaa turvata sekä omat että yrityksen tilit kaksivaiheisella tunnistautumisella. Kyse ei ole monimutkaisesta toimenpiteestä – nappaa tästä blogista selkeät käytännön ohjeet tunnistautumisen käyttöönottamiseksi!

28.06.2022 Digimarkkinointi

Mikä kone?

Verkkosivujen moottorina toimii yleensä julkaisujärjestelmä. Mutta voiko hyvän saitin tehdä myös ilman? Entä mitkä tekijät vaikuttavat verkkosivuston nopeuteen – ja miksi nopeus on ylipäänsä tärkeää? Eikö nopeutta saa lisää hankkimalla vain isomman moottorin?

21.06.2022 Brändimarkkinointi

Mikään ei voi pilata tätä #lomaa

Aurinko jo helottaa ajoittain siihen malliin, että on aika suunnata kesälomalle. Jollakulla se on kenties jo alkanutkin, toisella vielä edessä. Hengähdys tulee joka tapauksessa tarpeeseen. Työ markkinoinnin parissa on tietysti vähän oma elämäntapansa, mutta lomalla saa loikoilla ihan luvan kanssa. 

20.06.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Jokainen tarvitsee turvallisen tilan – myös somessa

Oletko joskus nähnyt Instagramissa kommentteja, jotka kohdistuvat ihmisen ulkonäköön? Entä oletko lukenut keskustelupalstoilta, kuinka joku teki väärin asiassa X? Oletko jopa itse saanut loukkaavia kommentteja sosiaalisen median kanavissa? Niinpä. Niin minäkin.

06.06.2022 Data ja analytiikka

Varo! Edelleenohjauksia!

Verkkosivulta toiselle tehtävät edelleenohjaukset ovat tehokas ja tarpeellinen väline markkinointiviestinnän työkalupakissa, mutta huolimattomasti käytettyinä niillä voi tuhota ison osan verkkosivujen ja -kampanjoiden analytiikkaan kertyvästä datasta. Lue tästä, miten tunnistat ongelmat edelleenohjausten kanssa ja miten ongelman voi korjata.

30.05.2022 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Järkeistä viestinnän työtä – laita kiire, kaaos ja ketutus kuriin!

Kymmenen kanavaa – ja paine saada kaikkiin sisältöä. Postaus sutaistaan kiireellä ja laitetaan pomon pyynnöstä kaikkiin kanaviin. Postaus ei kylläkään koskettanut kuin Facebookin käyttäjiä, mutta onpahan nyt kanavissa sisältöä – ja itsellä hetki aikaa edistää muita asioita työlistalla. Kuulostaako tutulta? Kiire, kanavakaaos ja ketutus ovat monelle arkipäivää – mietitään hetki, miten ne saadaan kuriin. ​Annetaan AASIn auttaa!​ Vaikka aasit […]

23.05.2022 Data ja analytiikka

Analytiikkaa evästeillä ja ilman

Yhä useampi verkkosivujen kävijä kieltää evästeiden tallennuksen koneelleen. Katso tästä tarkemmat tilastot sekä evästeettömän analytiikan ratkaisu ongelmaan.

16.05.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

TikTok ja/tai Snap? Opettele kanavien erot ja ominaisuudet

Kollega linkkasi hiljattain tutkimuksen, jossa oli tutkittu 13–29-vuotiaiden sosiaalisen median käyttöä. Keskustelua meillä herätti erityisesti se, että miten ihmeessä Snapchat on TikTokin edellä. Toisaalta taas saamme usein kysymyksiä siitä, että mikä näiden kahden kanavan ero oikein edes on – ne kun tuppaavat monella menemään hieman sekaisin tai niitä pidetään identtisinä, vaikka itse asiassa kanavat eroavat […]

09.05.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Meta ihmettä? Business Manager, Business Suite, Creator Studio, Ads Manager

Business Manager, Business Suite, Creator Studio ja Ads Manager… Meta tarjoaa useita maksuttomia työkaluja, joiden avulla Facebook- ja Instagram-markkinoinnin hallinnointi on ammattimaista ja tietoturvallista. Tunnetko työkalut vai menevätkö ne välillä sekaisin? Tässä blogiartikkelissa käyn läpi nämä neljä tärkeää työkalua ja avaan kunkin käyttötarkoitusta.

25.04.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Sisältö ja mainosbudjetti, kuningas ja kuningatar

Sosiaalisen median sakeassa sisältöviidakossa eri sisällöt kilpailevat huomiostamme. Kiihtyvässä digimaailmassa sosiaalisen median mediabudjetti on välttämätön, jotta sisällöt tavoittaisivat kohderyhmänsä edes jotenkuten. Sanotaan, että rahalla ei voi ostaa onnea – ja sama koskee myös julkaisuihin sitoutuneisuutta. Saamme budjetilla kyllä julkaisumme näkymään kohderyhmämme syötteessä, mutta ainoastaan hyvällä, sitouttavalla sisällöllä saamme tuota syötettä selaavan henkilön pysäytettyä.

04.04.2022 Sosiaalinen ja ostettu media

Videot sosiaalisessa mediassa – mitä, miksi, miten?

Videot jatkavat suosiotaan vuodesta toiseen, ja jopa 86 prosenttia mainostajista kertoo käyttävänsä videoita markkinoinnissa. Myös sosiaalisessa mediassa videot ovat entistä tärkeämmässä roolissa, ja esimerkiksi Instagram on kertonut panostavansa tänä vuonna videotyökaluihin erityisen paljon.