Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

29.06.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Kaksivaiheinen tunnistautuminen sosiaalisessa mediassa

Perinteinen käyttäjätunnus ja salasana -yhdistelmä ei välttämättä takaa tarpeeksi turvallista sosiaalisen median käyttöä, joten on suositeltavaa turvata sekä omat että yrityksen tilit kaksivaiheisella tunnistautumisella. Kyse ei ole monimutkaisesta toimenpiteestä – nappaa tästä blogista selkeät käytännön ohjeet tunnistautumisen käyttöönottamiseksi!

21.06.2021 Digimarkkinointi

Monivaiheinen tunnistautuminen lisää kirjautumisen tietoturvaa

Moneenko verkkopalveluun kirjaudut päivittäin? Käytätkö kirjautumisessa pelkkää salasanaa vai tuotko lisäturvaa monivaiheisella kirjautumisella? Tässä blogiartikkelissa avaan monivaiheisen tunnistautumisen merkitystä sekä yksittäisen henkilön että organisaation näkökulmista.

18.05.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Podcastit ja keskusteluhuoneet Facebookiin

Alkuvuodesta pöhinää synnyttänyt Clubhouse ja poikkeusajan tuoma nopea digitalisoitumiskehitys ovat vauhdittaneet myös Facebookin suunnalla puheen tuomista palveluun omaksi sisältömuodoksi. Facebook on jo muutama vuosi sitten viestinyt kehittelevänsä podcastia sisältömuotona ja nyt toiminnon kehitys on jo pitkällä. Lisäksi sekä Facebookiin että Instagramiin saadaan uutena toimintona Clubhousen keksimät keskusteluhuoneet, Live Audio Rooms. 

28.04.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Mediabudjetin allokointi brändivaikutuksia tavoiteltaessa

Viime viikolla järjestetyssä Facebookin Pohjois-Euroopan Marketing Summitissa Oxfordin yliopiston markkinoinnin apulaisprofessori Felipe Thomaz esitteli tuoreen tutkimuksen. Siinä pyrittiin löytämään tuloksellisempaa brändimarkkinointia tuottava media-mix, joka peilaa nopeasti muuttunutta mediakulutusta. Tässä yhteenvetoni tutkimustuloksista tukemaan kampanjalähtöjen mediabudjettien suunnittelua. Oxfordin yliopisto, Saïd Business School ja Kantar ovat tutkineet markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta ja mediabudjetin allokoinnin vaikutusta siihen. Tutkimuksessa tutkittiin 557 globaalia […]

20.04.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Oman median evoluutio

Oman median rakentaminen vie aikaa ja vaatii resursseja. Kohdeyleisöään empaattisesti ja analyyttisesti tarkasteleva median rakentaja ymmärtää, mitä asiakas tai sidosryhmä tarvitsee ja kuka häneen vaikuttaa. Mutta miten oman median rakentaminen on muuttunut vuosien saatossa?  

12.04.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Instagram Live – suora lähetys Instagramissa

Lähes jokaisessa sosiaalisen median kanavassa on mahdollisuus lähettää suoria lähetyksiä ja samalla kommunikoida suoraan seuraajien kanssa, näyttää behind the scenes -materiaalia tapahtumista sekä viestiä organisaation arjesta. Millaisia mahdollisuuksia Instagram tarjoaa suorien lähetysten tekemiseen?

30.03.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Viisi kirjoitusvinkkiä sosiaalisen median kynäniekalle

Sinä sosiaaliseen mediaan kirjoittava, nyt kuulolle! Tässä blogitekstissä annan viisi täsmävinkkiä sosiaalisen median kirjoittajalle. Istuthan tuolissa mukavasti? Aion kertoa sinulle shokkiuutisen. Edes markkinoinnin parissa työskentelevä ihminen ei ole automaattisesti kiinnostava kirjoittaja. Ja vaikka olisikin, tekstin tuottaminen sosiaaliseen mediaan pelaa monin tavoin omilla säännöillään.

08.03.2021 Brändimarkkinointi

Johda ihmisiä, älä brändiä tai asiakaskokemusta

Kokonaisvaltaisen brändikokemuksen rakentaminen edellyttää myös johtamiselta muutosta. Olennaista on mahdollistaa bränditasolla annetun lupauksen toteuttaminen jokaisessa asiakaskohtaamisessa.

01.03.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi – Kertaluonteisista kampanjoista pitkäaikaisiin kumppanuuksiin

Vaikuttajamarkkinointi on säilyttänyt suosionsa jo kymmenisen vuotta, eikä hiipumisen merkkejä näy. Suurin osa mainostajista hyödyntää vaikuttajamarkkinointia taktisena, yksittäisenä toimenpiteenä, mutta nyt katse kannattaa kääntää pidempiaikaisiin yhteistöihin, joilla sitoa vaikuttajayhteistyöt osaksi markkinoinnin strategiaa.

23.02.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Mikä ihmeen Clubhouse?

Clubhouse on viime viikkoina suosiota kasvattanut uusi sosiaalisen median kanava, jossa käydään keskusteluja eri aiheille avatuissa klubeissa ja huoneissa. Totutusta poiketen keskusteluja käydään puhuen, ei tekstin tai kuvan välityksellä.

15.02.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Kun työnantajamielikuva ja henkilöbrändi kohtasivat

Viisi viikkoa LM Somecon riveissä takana. Riemu tiimiläiseksi pääsemisestä on ollut suuri, mutta monikaan ei tiedä, että matka tänne on ollut pitkä, vaatinut johdonmukaisuutta, kärsivällisyyttä ja hetkittäin vahvaa uskoakin. Sekä vetovoimaista työnantajamielikuvaa että asiantuntijaviestijän henkilöbrändiä. 

08.02.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalisen median strategia

Sosiaalisen median strategia ohjaa markkinointia ja viestintää sosiaalisessa mediassa liiketoiminnallisten tavoitteiden ja mission pohjalta oikeaan suuntaan, mutta antaa liikkumatilaa ketterään kokeiluun. Sosiaalinen media luo oivan mahdollisuuden brändikokemuksen rakentamiseen, kunhan tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset.

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa