Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

12.10.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Haasteena asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa – yhteisömanagerin vinkkivitoset

Otetaan ajatusleikki. Astut sisään kivijalkakauppaan. Myyjä ei tervehdi sinua. Katselet valikoimaa, myyjä ei huomioi sinua millään tavalla. Menet hänen luokseen ja kyselet tuotteista, mutta myyjä ei vastaa. Vieressäsi seisoo toinen asiakas ja alatte yhdessä spekuloida kysymystäsi. Myyjä kuulee keskustelun, muttei osallistu siihen. Hän vain on. Paikalla, muttei läsnä.

07.10.2020 Digimarkkinointi

Luotettava brändi huolehtii tietosuojasta

Evästekyselyt ja henkilötietojen tietosuoja ovat yhä tiukentuvan sääntelyn piirissä. Kuinka nämä tulee huomioida brändien verkkosivuilla?

05.10.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Facebook Business Suite – Facebookin ja Instagramin yrityssivujen hallinnointi yksinkertaistuu

Facebookin ja Instagramin yrityssivujen hallinnoija voi nyt luopua työkaluviidakosta ja kanavissa pomppimisesta, sillä Facebook tarjoaa kanavien hallinnointiin jatkossa yhden alustan, Facebook Business Suiten.

29.09.2020 Digimarkkinointi

Mitä on perustason hakukoneoptimointi?

LM Somecon palvelulupauksena on, että tuottamamme verkkosivut ovat perustasolla hakukoneoptimoituja. Mitä tämä perustaso hakukoneoptimoinnissa oikein tarkoittaa?

22.09.2020 Brändimarkkinointi

Inhimillistä, rakas Watson

Inhimillinen brändikokemus sitouttaa. Ilman inhimillisyyttä brändi jää kaukaiseksi eikä ostopäätöksen edellyttämää muisti- ja tunnejälkeäkään synny. 

10.09.2020 Data ja analytiikka

Mittaatko oikeita asioita?

Digitaalisessa maailmassa lähes kaikkea voi mitata. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkea tulisi mitata. Ainoastaan sellaisen asian mittaaminen on hyödyllistä, jonka perusteella voidaan tehdä päätöksiä.

31.08.2020 Brändimarkkinointi

Brändätyt mobiilipelit verkkokaupan kilpailutekijäksi?

Kun olen esitellyt tekemiämme brändättyjä mobiilipelejä tai pelillistettyä palvelumuotoilua, on vastaanotto ollut poikkeuksetta innostuneen kummastelevaa – olipa kuulijoina sitten markkinointipäättäjiä Keilaniemessä tai mainostoimistojen luovia johtajia Istanbulissa. Pelit sytyttävät taustasta riippumatta. Keskeinen kysymys on ollut kuinka pelit konvertoivat kauppaa tai kehittävät brändiä. Siihen verkkokaupan huima kehitys avaa suomalaisille nyt aivan uusia pelipaikkoja.

24.08.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Saavutettavuusdirektiivi astuu voimaan – oletko valmis?

Digitaalista yhdenmukaisuutta ajavan saavutettavuusdirektiivin määräaika lähestyy ja erityisesti julkishallinnon toimijoilta edellytetään, että verkko- ja mobiilisivut ovat jokaisen ihmisen käytettävissä. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä, ja miten jokainen sisällöntuottaja voi parantaa omien julkaisujensa saavutettavuutta?

11.08.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Instagram Reels – uusi video-ominaisuus Instagramin sisällä

Aktiivisimmat Instagram-käyttäjät ovat huomanneet viimeisen viikon aikana Instagramiin pongahtaneen uusimman ominaisuuden, Reelsin (suomeksi Kelat). Mutta mikä Reels on, miten sitä käytetään ja mitä iloa siitä on meille käyttäjille? Entä voivatko brändit, yritykset ja organisaatiot käyttää Reelsiä erottuakseen joukosta syksyllä 2020?

16.06.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Miten viestinnän vaikuttavuutta voidaan todentaa?

Vaikuttava viestintä, tuo viestijöiden lempitermi, tuntuu välillä enemmänkin mystifioidulta käsitteeltä kuin joltain, mitä aidosti voisi mitata. Jos kuitenkin organisaation tavoitteet ja vaikuttamisen kärjet ovat selvillä, voidaan myös viestinnän toimenpiteiden vaikutusta todentaa. 

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa