Eckes-Granini Finland
Uuden teejuomabrändin synty
Mitä nauttia virkistyksekseen, kun kuuma kahvi ei maistu, jäätee tuntuu liian sokeriselta, limonadit teollisilta ja mehu hiukan lapsekkaalta? Asiakkaallamme Eckes Graninilla oli vastaus: lasipulloihin pakatut poreilevat uudet, luonnosta inspiraationsa ammentavat virvoitusjuomat, jotka olisi valmistettu aidosta teestä ja maustettu hedelmillä, marjoilla, yrteillä ja pisaralla hunajaa.
Miltä tulokas voisi näyttää, ja mikä olisi sen kansainvälisilläkin markkinoilla toimiva nimi ja tarina? Ideoimme lukuisia tuotekonsepteja, joista toteutettavaksi valikoitui kuluttajatestin rohkaisemana luonnollisen raikas, sympaattinen ja virkistävä My Cup of Tea -brändi.
Kommunikaatiostrategian ytimessä on toimintaa ohjaava ajatus, joksi kiteytyi Thinking refreshed. Uusien juomien ydinkohderyhmä ovat vaativat, valppaat ja tiedostavat nuoret, jotka haastavat vanhat konventiot. Siksi heidän teensäkin virkistää paremmin, kun sitä ei tarjoilla kuumana posliinikupista.
Pakkausdesignissa on otettava huomioon hylly- ja kahvilavitriininäkyvyyden lisäksi pullon pyöreä muoto ja se, että juomien värisävyjen pitää päästä oikeuksiinsa. Juoman ostajaa voi ilahduttaa pikku yllätyksillä, esimerkiksi korkin sisäpintaan painatetulla pörriäisen kuvalla.
The sparklingly refreshing and fruity way to enjoy tea.
– Yes, it’s definitely my cup of tea.
Let’s bee nice
Päättelimme, että hunajalla makeuttaminen tuo My Cup of Tea -brändille kiinnostavaa lisäarvoa. Ahkerien raidallisten alihankkijoiden kiittämisestä muodostettiin ensimmäinen kampanjakonsepti, joka saa vipuvoimaa ajankohtaisesta pölyttäjäkeskustelusta. Sisäänmyynnin ja lanseerauksen tueksi suunnitelluissa materiaaleissa kieppuivat pörriäiset, Instagramissa aihe nostetaan esille videoina ja animaatioina ja esimerkiksi pullonalusista voi kasvattaa kukkia ja yrttejä mehiläisten ruoaksi.