Eckes-Granini Finland

Uuden teejuomabrändin synty

Mitä nauttia virkistyksekseen, kun kuuma kahvi ei maistu, jäätee tuntuu liian sokeriselta, limonadit teollisilta ja mehu hiukan lapsekkaalta? Asiakkaallamme Eckes Graninilla oli vastaus: lasipulloihin pakatut poreilevat uudet, luonnosta inspiraationsa ammentavat virvoitusjuomat, jotka olisi valmistettu aidosta teestä ja maustettu hedelmillä, marjoilla, yrteillä ja pisaralla hunajaa.

Miltä tulokas voisi näyttää, ja mikä olisi sen kansainvälisilläkin markkinoilla toimiva nimi ja tarina? Ideoimme lukuisia tuotekonsepteja, joista toteutettavaksi valikoitui kuluttajatestin rohkaisemana luonnollisen raikas, sympaattinen ja virkistävä My Cup of Tea -brändi.

Kommunikaatiostrategian ytimessä on toimintaa ohjaava ajatus, joksi kiteytyi Thinking refreshed. Uusien juomien ydinkohderyhmä ovat vaativat, valppaat ja tiedostavat nuoret, jotka haastavat vanhat konventiot. Siksi heidän teensäkin virkistää paremmin, kun sitä ei tarjoilla kuumana posliinikupista.

My Cup of Tea tuotteet: Mate Tea, Black Tea, Green Tea

Pakkausdesignissa on otettava huomioon hylly- ja kahvilavitriininäkyvyyden lisäksi pullon pyöreä muoto ja se, että juomien värisävyjen pitää päästä oikeuksiinsa. Juoman ostajaa voi ilahduttaa pikku yllätyksillä, esimerkiksi korkin sisäpintaan painatetulla pörriäisen kuvalla.

The sparklingly refreshing and fruity way to enjoy tea.
– Yes, it’s definitely my cup of tea.

My Cup of Tea oheismateriaali.
My Cup of Tea -logo

Let’s bee nice

Päättelimme, että hunajalla makeuttaminen tuo My Cup of Tea -brändille kiinnostavaa lisäarvoa. Ahkerien raidallisten alihankkijoiden kiittämisestä muodostettiin ensimmäinen kampanjakonsepti, joka saa vipuvoimaa ajankohtaisesta pölyttäjäkeskustelusta. Sisäänmyynnin ja lanseerauksen tueksi suunnitelluissa materiaaleissa kieppuivat pörriäiset, Instagramissa aihe nostetaan esille videoina ja animaatioina ja esimerkiksi pullonalusista voi kasvattaa kukkia ja yrttejä mehiläisten ruoaksi.

Everything we do, we do with the bees in mind.

My Cup of Tea instagram feed

Ostettua ja ansaittua näkyvyyttä

Herkulliset hedelmäteet vietiin ensimmäiseksi digitaalisille alustoille. Loimme Kerro ja Koukuta -otsikoiden alle sisältökonsepteja fiidin, storiesin ja taustamainonnan tarpeisiin.

Uuden kuluttajabrändin lanseerauksessa ostetun näkyvyyden rooli on merkittävä. Vaikka kansainvälisestikin tärkeän sanoman vuoksi brändin pääkieleksi valikoitui englanti, virkistämme kotimaisia kuluttajia taustamainonnan avulla suomeksi.

Taustamainonnassa uskomme jatkuvan kokeilun kulttuuriin: haarukoimme kohderyhmämme kiinnostuksenkohteita A/B-testauksella ja aktiivisella mainonnan optimoinnilla.

LM Someco vakuutti meidät vahvalla FMCG-konseptiosaamisellaan heti yhteistyömme alusta asti. Uusi tuotekonsepti ja design ovat herättäneet kiinnostusta myös muissa maaorganisaatioissamme, ja LM Somecon kanssa suunnitellut markkinointiviestinnän toimenpiteet ravintoloille ja kuluttajille ovat olleet onnistuneita.

Nina Lindén
Brand & Communications Manager
Eckes-Granini Finland Oy Ab

My cup of tea

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa