
Herbina
Brändinkirkastus, uusi ilme ja uudelleenlanseeraus
Toimme tutun Herbinan takaisin kartalle – raikkaampana kuin koskaan
Herbina on ollut suomalaisten kylpyhuoneissa jo vuosikymmenten ajan – tuttu, luotettava ja aina niin hurmaavan tuoksuva. Me LM Somecossa pääsimme kirkastamaan tätä rakasta brändiä sen ydintä myöten – ilme ja lupaus saivat ansaitsemansa päivityksen. Uudistus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa ja perustui tarkkaan tutkimukseen sekä datalähtöiseen analyysiin.
Strategisen suunnittelun tuloksena syntyi uudistunut Herbina – valmis valloittamaan pastellinsävyisellä, pirskahtelevalla ja helposti lähestyttävällä kokonaisuudellaan. Brändi toimii nyt johdonmukaisesti niin tuotteissa kuin viestinnässä – ja tuntuu juuri siltä, miltä kauneudenhoidon pitääkin: helpolta ja hyvältä.
Herbinan uusi lupaus
Halusimme nostaa esiin Herbinan brändipersoonan pirskahtelevan positiivisen ja mutkattoman suhtautumisen elämään ja kauneudenhoitoon – ja sanoa ääneen, että sinäkin voit olla luonnostasi Herbina – Herbina by nature.
Slogan ”By Nature” kiteyttää kaiken oleellisen: tuotteet ovat luonnon innoittamia – tuoksuineen, väreineen ja hoitavine ainesosineen – mutta silti helppoja lähestyä, laadukkaita ja toimivia. Ne sopivat ihmiselle, joka arvostaa raikkautta, huolettomuutta ja hetken omaa aikaa.
Herbinan uusi Uusi logo ja yksi yhtenäinen ilme
Uudistuksessa suunnittelimme uuden Herbina-logon ja yhtenäistimme Herbinan tuoteperheen: shampoot, hoitoaineet, vartalonhoitotuotteet, käsisaippuat ja deodorantit saivat pakkauksiin yhteisen visuaalisen linjan, joka puhuttelee nuorekasta kuluttajaa – mutta tuntuu tutulta myös pitkän linjan Herbina-käyttäjälle.
Pehmeät pastellisävyt, luonnon inspiroimat raaka-aineet ja selkeä visuaalinen kieli tekivät brändistä ehjän, tunnistettavan ja houkuttelevan – niin hyllyssä kuin digitaalisissa kanavissa.
Näkyvyyttä siellä, missä kuluttajat ovat
Uudistettu brändi tuotiin näyttävästi esiin useissa kanavissa:
- TV-mainonta ja suoratoistopalvelut toivat brändin eläväksi laajalle yleisölle
- Sosiaalinen media syvensi brändisuhdetta ja aktivoi erityisesti nuorempia kuluttajia
- Digitaalinen mainonta ja kampanjasivustot tukivat näkyvyyttä, lisäsivät tuotetietoa ja ohjasivat kiinnostuksen ostopolulle
- Myymälämateriaalit (POS) varmistivat, että uusi ilme erottui ja houkutti kaupan hyllyllä


Tulos:
Kuluttajat tykkäävät – ja kauppa käy
Uudistus ei ainoastaan modernisoinut Herbinaa – se teki siitä jälleen relevantin ja kiinnostavan valinnan kauneudenhoidon kentällä. Brändiuudistuksella on ollut selkeä vaikutus Herbinan näkyvyyteen, tunnettuuteen ja vetovoimaan – ja brändin tulevaisuus näyttää kirkkaalta.
”Herbinan brändiuudistus ei ollut pelkkä visuaalinen kasvojenkohotus, vaan syvälle brändiin pureutuva päivitys. LM Someco auttoi kirkastamaan Herbinan ytimen ja tuomaan sen tähän päivään – raikkaana, toimivana ja rakastettavana.”
— Heidi Miessmer, Category Manager, Berner