LM Someco logo

Herbina

Brändinkirkastus, uusi ilme ja uudelleenlanseeraus

Toimme tutun Herbinan takaisin kartalle – raikkaampana kuin koskaan

Herbina on ollut suomalaisten kylpyhuoneissa jo vuosikymmenten ajan – tuttu, luotettava ja aina niin hurmaavan tuoksuva. Me LM Somecossa pääsimme kirkastamaan tätä rakasta brändiä sen ydintä myöten – ilme ja lupaus saivat ansaitsemansa päivityksen. Uudistus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa ja perustui tarkkaan tutkimukseen sekä datalähtöiseen analyysiin.

Strategisen suunnittelun tuloksena syntyi uudistunut Herbina – valmis valloittamaan pastellinsävyisellä, pirskahtelevalla ja helposti lähestyttävällä kokonaisuudellaan. Brändi toimii nyt johdonmukaisesti niin tuotteissa kuin viestinnässä – ja tuntuu juuri siltä, miltä kauneudenhoidon pitääkin: helpolta ja hyvältä.

Herbinan uusi lupaus

Halusimme nostaa esiin Herbinan brändipersoonan pirskahtelevan positiivisen ja mutkattoman suhtautumisen elämään ja kauneudenhoitoon – ja sanoa ääneen, että sinäkin voit olla luonnostasi Herbina – Herbina by nature.

Slogan ”By Nature” kiteyttää kaiken oleellisen: tuotteet ovat luonnon innoittamia – tuoksuineen, väreineen ja hoitavine ainesosineen – mutta silti helppoja lähestyä, laadukkaita ja toimivia. Ne sopivat ihmiselle, joka arvostaa raikkautta, huolettomuutta ja hetken omaa aikaa.

Herbinan uusi Uusi logo ja yksi yhtenäinen ilme

Uudistuksessa suunnittelimme uuden Herbina-logon ja yhtenäistimme Herbinan tuoteperheen: shampoot, hoitoaineet, vartalonhoitotuotteet, käsisaippuat ja deodorantit saivat pakkauksiin yhteisen visuaalisen linjan, joka puhuttelee nuorekasta kuluttajaa – mutta tuntuu tutulta myös pitkän linjan Herbina-käyttäjälle.

Pehmeät pastellisävyt, luonnon inspiroimat raaka-aineet ja selkeä visuaalinen kieli tekivät brändistä ehjän, tunnistettavan ja houkuttelevan – niin hyllyssä kuin digitaalisissa kanavissa.

Näkyvyyttä siellä, missä kuluttajat ovat

Uudistettu brändi tuotiin näyttävästi esiin useissa kanavissa:

  • TV-mainonta ja suoratoistopalvelut toivat brändin eläväksi laajalle yleisölle
  • Sosiaalinen media syvensi brändisuhdetta ja aktivoi erityisesti nuorempia kuluttajia
  • Digitaalinen mainonta ja kampanjasivustot tukivat näkyvyyttä, lisäsivät tuotetietoa ja ohjasivat kiinnostuksen ostopolulle
  • Myymälämateriaalit (POS) varmistivat, että uusi ilme erottui ja houkutti kaupan hyllyllä

Tulos:
Kuluttajat tykkäävät – ja kauppa käy

Uudistus ei ainoastaan modernisoinut Herbinaa – se teki siitä jälleen relevantin ja kiinnostavan valinnan kauneudenhoidon kentällä. Brändiuudistuksella on ollut selkeä vaikutus Herbinan näkyvyyteen, tunnettuuteen ja vetovoimaan – ja brändin tulevaisuus näyttää kirkkaalta.

”Herbinan brändiuudistus ei ollut pelkkä visuaalinen kasvojenkohotus, vaan syvälle brändiin pureutuva päivitys. LM Someco auttoi kirkastamaan Herbinan ytimen ja tuomaan sen tähän päivään – raikkaana, toimivana ja rakastettavana.”

 — Heidi Miessmer, Category Manager, Berner