
Orkla Suomi
Taffel-keräilykampanja:
Sadan ja yhden tekijän satu
Taffelin kesän 2025 keräilykampanja ei ollut pelkkä taktinen myynninedistämistoimi – vaan näyttävä, monikanavainen bränditeko, joka ulottui myymälästä sosiaaliseen mediaan ja kuluttajien sydämiin. Kampanja rakentui asiakkaan tavoitteesta kasvattaa myyntiä tavalla, joka myös vahvistaa brändiä pitkällä aikavälillä. Sen taustalla oli LM Somecon vuosien kumppanuus Taffelin kanssa, jonka aikana olemme vastanneet brändin kehittämisestä, pakkaus- ja POS-suunnittelusta sekä strategisen ja operatiivisen markkinointiviestinnän kokonaisuudesta.
Ilmiöksi kasvanut kokonaisuus
Kampanjan keskiössä oli kuittien keruumekanismi, jossa kuluttajia ohjattiin rekisteröimään ostoksensa kampanjasivustolla. Jokainen Taffel-pussi toi pisteen, joita keräämällä pääsi tavoittelemaan tuhansia kesäisiä palkintoja – sekä osallistumaan arvontaan, jossa jaettiin 15 ainutlaatuista yötä Taffel Sipsisviitissä Helsingin kattojen yllä, Hotel AX -taidehotellissa.





Sviitti sisustettiin teemaan sopivaksi digitaalisin maalauksin ja rekvisiitoin, ja koko hotelli sai Taffel-käsittelyn: aulassa ja terassilla tarjoiltiin teemadrinkkejä, kuten “Sips on the Beach”, ja näyttelytilassa esillä oli suomalaisen nykytaiteen teoksia teemalla Makuja. Kokonaisvaltainen Taffel SipsExperience toi brändin uudella tavalla osaksi ihmisten elämyksiä.

Sadat tekijät, yksi saumaton tarina
Kampanjan näkyvyys rakennettiin monipuolisesti: sipsipussien on-pack -mainokset, myymälämateriaalit, digitaaliset ulkomainospinnat, YouTube-sisällöt ja laaja radiomainonta loivat vahvan pohjan. Tarinaa kehitettiin ilmiöksi erityisesti sosiaalisessa mediassa, yhteistyössä lukuisten eri kumppanien ja vaikuttajien kanssa.


Kokonaisuuden päävastuu oli LM Somecolla, mutta tekijäjoukko oli poikkeuksellisen monipuolinen: mukana oli käsityöläisiä, koodaajia, kuvaajia sekä hotelli- ja ravintola-alan osaajia – yli sata henkilöä yhteensä. Kaikki toivat mukanaan oman erityisosaamisensa, ja työskentely sujui yllättävän sulavasti erikoisratkaisusta toiseen, vaikka kaikki olivat uuden edessä. Erityiskiitos kuuluu näkemyksellisen asiakkaan lisäksi myös hotellin omalle tiimille, joka lähti intohimoisesti mukaan kaikkeen.



Tulokset
Taffelin Kesäkampanja ei ollut vain taktisten osatekijöidensa summa, vaan saumaton brändikokemus.
”On hienoa miten oivaltavasti taktiseen toimenpiteeseen on tuotu brändillinen ulottuvuus! Meillä on hyvät mahdollisuudet saavuttaa niin lyhyen aikavälin myynnilliset tavoitteet kuin pitkän aikavälin brändin rakentamiseen liittyvät tavoitteet.”
– Petra Väkelä, Marketing Manager, Orkla
