Viestintä
Vaikuttava viestintä on jokaisen organisaation elinehto. Yhtenäinen brändikokemus varmistetaan viestinnän keinoin.
Organisaatioiden toimintaympäristö on jatkuvassa muutoksessa ja tämän takia myös viestinnän on jatkettava muuttumistaan yhä kohderyhmälähtöisemmäksi ja vuorovaikutteisemmaksi. Moderni viestintä on strategisesti johdettua, monikanavaista, kohderyhmälähtöistä ja ennen kaikkea räätälöityä. Tämä asettaa modernit viestijät entistä haastavampaan tilanteeseen. Perinteisesti viestijän työpöydältä on löytynyt tiedotteet ja oman median ylläpito. Tilanteessa, jossa kaikki organisaatiossa viestivät, tuleekin organisaatioviestinnän olla entistä johdetumpaa, suunnitellumpaa ja viestinnän vaikutusten mittaamiseen ja arviointiin keskittyvää. Optimaalinen viestintä saavutetaan, kun organisaation sanat ja toimet ovat linjassa keskenään.
Me autamme asiakaitamme varmistamaan, että organisaatioviestintä on strategista ja vaikuttavaa läpi linjan, oli kyseessä sitten tavoitteelliset oman median kokonaisuudet, medianäkyvyyden saavuttaminen tai sisäinen viestintä. Autamme organisaatioita osallistumaan toimialan julkiseen keskusteluun ja vaikuttamaan valituilla ydinviesteillä organisaation maineeseen ja brändikokemukseen eri viestinnällisten tekojen avulla.
Yhdistelemme modernin viestinnän ja sisältömarkkinoinnin menetelmiä, haastaen myös asiakkaamme kaatamaan organisaation sisäisiä raja-aitoja. Kokeneet viestinnän asiantuntijamme palvelevat niin B2B-yrityksiä, kuluttajabrändejä kuin julkisorganisaatioita. Tavoitteet määrittelet sinä, yhdessä työstämme suunnitelman niihin pääsemiseksi.
Viestinnän strateginen suunnittelu
Viestinnän strategiatyössä kirkastamme näkemyksenne siitä, miten viestinnän keinoja hyödynnetään yrityksenne tai organisaationne tavoitteiden saavuttamiseksi. Strategian tavoitteena on auttaa paitsi viestinnän tiimiä ja johtoa, myös kaikkia muita työyhteisönne jäseniä viestimään työssään ja työstään tarkoituksenmukaisesti ja ammattimaisesti. Strategiassa määritellään muun muassa organisaation viestinnän rooli, strategiset tavoitteet ja mittarit, narratiivi, äänensävy, sidosryhmät, pääviestit ja viestihierarkia.
Strategisen viestinnän palveluitamme:
Nykytilanteen auditointi – viestintäympäristö ja trendit
Viestintästrategian työstö ja jalkautuksen suunnitelma (strategiaviestintä)
Viestintästrategian toteutuksen tuki (sparraukset)
Viestinnän mittaaminen
Työnantajakuvan ja –kokemuksen kehittäminen (avoimen viestintäkulttuurin rakentaminen)
Viestinnän koulutukset
Sisältöstrategia
Sisältöstrategia antaa konkreettiset edellytykset tehokkaan sisältömarkkinoinnin ja sisältölähtöisen viestinnän tekemiseen. Työn aikana täsmennetään mm. tavoitteet ja niitä tukevat sisältökonseptit, kanavien roolit ja kohderyhmät, relevantit mittarit ja käytännön toimintatavat.
Strategiaviestintä ja sisäinen viestintä
Autamme asiakaitamme organisaation sisäisessä viestinnässä ja strategian viemisessä ja strategian toteuttamisessa käytännössä. Tämä tarkoittaa tyypillisesti erilaisten toimien yhdistämistä tavoitellun vaikutuksen saavuttamiseksi. Toimiva strateginen viestintä perustuu siihen, miten organisaation kulttuuri, strategian painopisteet ja laajempi yhteiskunnallinen keskustelu yhdistyvät, ottaen huomioon kunkin asiakkaan ainutlaatuiset piirteet.
Sisäisen viestinnän palveluitamme
Arvojen kiteyttäminen, visualisointi ja jalkauttaminen
Strategia- ja yritystarinat
Strategian visualisointi, strategiaesitykset ja -videot
Sisäinen viestintä ja muutosviestintä
Mediaviestintä
Vaikuttavan mediatyön kokonaisuus vastaa muuttuneeseen mediatyöhön ja takaa paremmat tulokset. Hyödynnämme mediakentän maksimaalisesti, varmistaen viestin optimaalisen leviämisen kohdeyleisöille relevanttien kanavien kautta. Tavoitteenamme on taata viestin laaja näkyvyys eri kanavilla sekä herättää aihe keskusteluun yhteiskunnallisissa foorumeissa, joissa autenttinen vuoropuhelu tapahtuu.
Mediaviestinnän palveluitamme
Mediaviestinnän suunnittelu, viestikärjet ja konsultointi
Tiedotteiden työstäminen ja jakelu
Julkisuutta tavoittelevat tutkimukset
Mediasuhteiden hoitaminen (toimittajien kartoittaminen ja kontaktointi, juttuvinkit, haastattelujen koordinointi)
Haastateltavien sparraukset
Mielipidekirjoitukset
Tiedotustilaisuudet
Mediavalmennukset
Mediaseuranta ja raportointi
Vaikuttajamarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi vahvistaa brändiä ja on onnistuessaan muistettavaa, viihdyttävää ja ennen kaikkea brändille suotuisaa. Vaikuttajamarkkinoinnin ei tulisi olla yksittäinen toimenpide vaan se tulee nivoa yhteen muun markkinointiviestinnän tekemisen kanssa. Pitkäjänteinen, strateginen vaikuttajamarkkinointi synkronoituna muun markkinointiviestinnän toimenpiteisiin on tavoitteellista ja tehokasta.
Vaikuttajamarkkinoinnin palveluitamme
Vaikuttajastrategian laadinta ja jalkautus käytäntöön
Kumppanuuksien suunnittelu ja ideointi yhdessä vaikuttajien/vaikuttajatoimistojen kanssa
Julkisuutta tavoittelevat tutkimukset
- Vuosikumppanuudet
- Kampanjalähdöt
Kampanjakonseptointi ja vaikuttajabriefien laadinta
PR-pakettien suunnittelu ja lähetys (esim. vaikuttajille, tapahtumien gift bagit)
Vaikuttajamarkkinointi- ja sidosryhmätapahtumat
Avoimen viestintäkulttuurin rakentaminen, työntekijälähettiläisyys ja valmennusohjelmat
Viestintä kuuluu modernissa työyhteisössä kaikille ja viestintää tapahtuu koko ajan. Avoin viestintäkulttuuri ja sen kehitys poikivat entistä orgaanisempaa ja yhteneväistä ulkoista viestintää asiantuntijoiden, johdon ja kaikkien työntekijöiden toimesta. Avoin viestintäkulttuuri ei aina synny itsestään vaan vaatii toisinaan sparrausta, valmennusta ja oikeanlaisia viestintätaitoja. Tarjoamme monipuolisia viestintävalmennuksia niin asiantuntijoille kuin viestintäorganisaatioillekin.
Palveluitamme avoimen viestintäkulttuurin kehitykseen
Asiantuntijoiden some- ja viestintävalmennukset ja valmennusohjelmat
Viestijöiden sparraus avoimen viestintäkulttuurin luomisessa
Työntekijälähettiläisyysohjelmat ja –sparraukset
Viestinnän teknologiat ja mittaaminen
Testaamme jatkuvasti uusimpia markkinoinnin ja viestinnän teknologioita. Paitsi että hyödynnämme niitä omassa työssämme, haluamme helpottaa asiakkaidemme työtä relevanttien työkalujen avulla. Luomme mittaamisen malleja, joissa jokainen KPI merkitsee.
Jatkuva viestinnän tuki
Viestinnän jatkuva tuki varmistaa, että organisaation viestintästrategia ei unohdu bittiavaruuteen ja että oikeat toimenpiteet tulevat tehdyiksi. Tuki on mitoitettu sopimaan jokaisen organisaation uniikkeihin tarpeisiin. Jatkuva tuki on yhteistyötä. Yhteistyö räätälöidään aina yksilöllisesti ja työlle sovitaan kiinteä tuntimäärä tai selkeät tavoitteet. Tämä helpottaa asiakkaan työn suunnittelua, ennakointia ja budjetointia.
Jatkuvan yhteistyön sisältö määräytyy organisaation tarpeiden mukaan ja se voi sisältää asiantuntijatukea, sparrausta, tarpeellisia lisäkäsiä valituissa aiheissa tai osaamista, jota organisaatiolla itsellään ei ole.
Jatkuvan yhteistyön perusta on:
Asiakkaan tarpeisiin valittu vakiotiimi
Säännöllinen viikko/kuukausipalaveri, yhteistä tekemistä ohjaamaan
Säännöllinen viestintä ja yhteydenpito sekä yhteiset työkalut.
Viestinnän keynote-puheenvuoro
Herättelemme organisaatiosi tai tapahtumasi yleisöä markkinointiviestinnän muutokseen ja digitaalisiin mahdollisuuksiin. Kokeneet puhujamme räätälöivät puheenvuoron sisällön tilaisuutesi tarpeeseen.