Kristiina Selin toimii LM Somecolla Content Specialistina. Hänen työpäivät täyttyvät muun muassa sisällöntuotannosta sekä LM Somecon omiin että asiakkaiden kanaviin. Kristiinan intohimoihin lukeutuu myös data ja analytiikka, ja hän rakastaakin etsiä syy-seuraus -suhteita onnistuneiden sisältöjen väliltä. Kristiina viihdyttää aina kollegoitaan huisilla huumorilla – päivääkään ei ole tylsää hänen seurassaan.
Markkinointi – rakkautta ensisilmäyksellä!
Lukion jälkeen Kristiinan päässä oli vain yksi tavoite: päästä opiskelemaan Jyväskylän ammattikorkeakouluun liiketaloutta muodin ja vähittäiskaupan opintolinjalle. Ensimmäisen, kaikille pakollisen markkinoinnin peruskurssin jälkeen, Kristiina kuitenkin vakuuttui ettei vähittäiskauppaan liittyvä toimiala olekaan häntä varten, vaan markkinointi on se juttu. Lopulta Kristiina luki kaikki koulun tarjoamat markkinoinnin kurssit, jätti muodin ja vähittäiskaupan vähemmälle, ja valmistui markkinoinnin tradenomiksi.
Sosiaalisen median kanavista Instagram on Kristiinan lemppari, kanavan visuaalisuuden vuoksi. Hän testaa mielellään Instagramin uudistuksia, ja osaakin tarvittaessa kertoa kysyjälle sen käytöstä ja mahdollisuuksista.
Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, niinhän sitä sanotaan. Rakastan erityisesti sitä, kun kuvaan on saatu vangittua sen hetkisen tilanteen tunne ja se välittyy katsojalle asti.
Markkinoinnin ja sosiaalisen median lisäksi hyvä asiakaspalvelu on lähellä Kristiinan sydäntä ja hän omaakin siitä pitkän kokemuksen ravintola-alalta. Hän haluaa varmistaa, että kaikkia LM Somecon asiakkaita kohdellaan hyvin, ja että asiakaskokemukseen panostetaan. Hän toivoo, että erinomainen asiakaskokemus olisikin yksi LM Somecon valttikorteista.
Tavoitteet kunniaan – hupitekemiselle peukku alaspäin
Sosiaalisen median missiosta puhuttaessa, Kristiina painottaa sosiaalisen median tärkeyttä markkinoinnissa varsinkin nuorelle kohdeyleisölle. ”Parikymppiset eivät selaa enää lehtiä tai tv-kanavia, vaan huomio uusiin asioihin kiinnitetään aina sosiaalisessa mediassa”, Kristiina uskaltautuu väittämään. Jos markkinointi sosiaalisessa mediassa on oikein kohdennettua ja siihen ollaan valmiita panostamaan sekä aikaa että rahaa, se toimii hänestä varmasti.
Yrityksen sosiaalisen median tekeminen ei ikinä saisi perustua vain hupitekemiseen – kaikella tekemisellä ja varsinkin sosiaalisessa mediassa esiintymisellä, pitäisi aina olla kaupallinen tavoite.
Seuraajasta #TeamLMSomeco’laiseksi
Kristiina oli jo pitkään seurannut LM Somecoa ja sen työntekijöitä sosiaalisen median ja LM Somecon blogin kautta ennen kuin itse päätyi tänne töihin. LM Someco vaikutti Kristiinasta paikalta, jossa omia taitoja pääsisi kehittämään haluamaansa suuntaan. Lopulta LM Somecolle aukesi myynnin assistentin paikka, joka vastasi Kristiinan aiempaa työkokemusta ja mielenkiinnon kohteita. Paikka aukesi ja ura LM Somecolla sai lentävän startin maaliskuussa 2018!
Työskentely LM Somecolla on Kristiinan mukaan vapaata ja itsenäistä. Vapaus tuo mukanaan myös vastuun työn tekemisestä – itsensä ohjaaminen ja aikatauluttaminen on tärkeää. Myös uuden oppimiseen kannustetaan.
Yksi parhaista asioista LM Somecolla on avoin ja rento ilmapiiri, jonka luovat ihanat työystäväni.
LM Somecolla on myös erinomainen johto: työntekijöihin luotetaan, ja omien taitojen testaamiseen ja kehittämiseen kannustetaan jatkuvasti ja sille luodaan hyvät puitteet.
Vapaa-ajalla Kristiina lukee paljon blogeja, käyttää sosiaalista mediaa eri tarkoituksiin ja seikkailee Instagramin lumoavassa maailmassa. Lisäksi hän on luonteeltaan rehellinen kulinaristi: omien sanojensa mukaan hän “tykkää syödä hyvin – ruoka on best.” Lisäksi musiikki, ja erityisesti keikat, tuovat iloa päiviin. “Sulla on vähän outo huumorintaju, mutta hyvällä tavalla”, kuittasi Kristiinan kollega Mikko, hänen luonteestaan puhuttaessa. Kristiina on avulias tyyppi, ja hän auttaa työkavereitaan aina parhaansa mukaan kaikissa vastaan tulevissa tilanteissa.