LM Someco logo

Digitaalista yhteistyötä kolmella vuosikymmenellä

Toyota on paitsi maailman arvokkain autobrändi, myös suomalaisten suosikki: Toyotan mallit ovat vuodesta toiseen uusien autojen rekisteröintitilastojen kärjessä.

Toyota on myös LM Somecon suosikki: Yhteistyömme on jatkunut eri muodoissa jo vuodesta 2009 alkaen ja sisältänyt niin perinteisen mainonnan kuin digitaalisten brändikohtaamisten suunnittelua ja tuotantoa sekä Toyota Auto Finlandin että Toyota Finance Finlandin kanssa.

Muutamia poimintoja yhteistyöstämme vuosien varrelta

Maailman suurin selfiekeppi

Maailman suurin selfiekeppi

Kun Toyota halusi lanseerata Toyota C-HR -mallin erottuvasti, suunnittelimme Flow Festivaaleille maailman suurimman selfiekepin, jonka päässä ollut jättikännykkä otti festivaalivieraista kuvia sosiaaliseen mediaan. Tämä Toyotan näyttävin yksittäinen C-HR-promootio Euroopassa rikkoi uutiskynnyksiä kansainvälisestikin.

Eero Ettalan Toyotafiilistelyt

Eero Ettala oli yksi maailman parhaista lumilautailijoista – mutta lehdissä revittiin otsikoita hänen 10-vuotiaasta Toyota Corollastaan. Reagoimme nopeasti uutisointiin suunnittelemalla parissa viikossa sosiaalisen median videoita hyödyntäneen kampanjan, jossa Ettala testaa Toyotan autoja snoukkahengessä mm. benjiköyden kanssa. Kampanja pääsi markkinoinnin oppikirjoihin esimerkkinä reagoinnista yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Eero Ettala
Läpinäkyvä hybridikoeajo

Läpinäkyvä hybridikoeajo

Kehitimme yhdessä Toyotan kanssa konseptin, jossa koeajaja näkee hybridiauton tarkan kulutuksen, päästöt ja sähköajon osuuden ajamallaan reitillä. Koeajoraportit eri puolilta Suomea julkaistiin läpinäkyvästi verkossa ja osana monikanavaista markkinointia, jolloin jokainen näki Toyotan hybridien edut ja suoriutumisen eri olosuhteissa. ”Läpinäkyvä koeajo” vakiintui pian osaksi Toyotan koeajokokemusta ja malli adaptoitiin nopeasti ympäri Eurooppaa.

Pitkäaikainen yhteistyö on jo itsessään merkki siitä, että työ on ollut tuloksellista puolin ja toisin. Pitkän yhteistyömme aikana LM Somecolle on kehittynyt laaja-alainen toimialamme tuntemus, joka on helpottanut ja tehnyt yhteistyöstä antoisaa, sillä aiheesta riippumatta olemme pystyneet kehittämään palveluitamme aina eteenpäin. LM Somecolla on myös kyky katsoa asioita vahvasti käyttäjän silmin. Tämän ansiosta olemmekin kyenneet hiomaan esimerkiksi digitaalisia kanaviamme käyttäjälähtöisemmiksi.

Yhteisistä projekteistamme mieleen on jäänyt hyvin ”Läpinäkyvä hybridikoeajo”, josta syntyi mielenkiintoinen ja laajalle käyttöönotettu konsepti.

Heikki Freund
Toimitusjohtaja
Toyota Auto Finland