LM Someco logo
KINTO websivusto puhelimen ruudulla.

KINTO

Kansainvälisen brändin verkkosivusto ja tilausjärjestelmä

Toyota toi kansainvälisille markkinoille KINTO-brändin, joka tarjoaa joustavan liikkumisen palveluja. Suomen lanseeraus vaati brändikommunikaation vahvaa lokalisointia tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa, luovaa otetta verkkosivuston pystyttämisessä sekä teknisen tiimin raudanlujaa osaamista paikallisiin oloihin suunnatun tilausjärjestelmän toteutuksen parissa. Onneksi kaikki tarvittava osaaminen löytyi ketterästi saman katon alta.

KINTO on maailman suurimman autovalmistajan, Toyotan, joustavan liikkumisen palvelu, josta löytyy ratkaisut nykypäivän muuttuviin liikkumistarpeisiin.

Toteutimme KINTO-brändille verkkosivut sekä joustavan kuukausitilausautoilun mahdollistavalle KINTO Flex -palvelulle tilausjärjestelmän.

Tilausjärjestelmän tavoitteena oli tehdä auton tilaaminen yhtä helpoksi kuin suoratoistopalvelun tilaus – kaikki paitsi auton nouto tai toimitus hoituu kotisohvalta, kun asiointi ja veloitukset tapahtuvat verkossa. Tilausprosessi täytyi tietysti viilata äärimmäisen yksinkertaiseksi ja intuitiiviseksi, ja tätä vaihetta työstettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan ja pilottiasiakkaiden kanssa.

Projektimme käynnistyi Toyota Auto Finlandin kanssa jo vuonna 2020, kun toteutimme heidän kanssaan pilotin Toyota Kuukausitilaus -palvelusta ja onnistuneen pilotin jälkeen täysimittaisen Toyota Kuukausitilauksen. Toimiva ja testattu tilauspalvelu oli täydellinen astinlauta KINTO-brändin lanseeraukseen, ja 2021 vuoden lopussa Toyota Kuukausitilaus jäi historiaan ja asiakkaat siirtyivät KINTO Flex -palveluun.

KINTO Flex eroaa muista Suomen markkinoilla olevista leasing- ja kuukausitilausautopalveluista tarjoamalla auton käyttöön kiinteällä kuukausimaksulla, vain kuukauden sitoutumisajalla. Asiakkaan ei siis tarvitse sitoutua vuosiksi, vaan hän voi käyttää autoa vaikka vain kuukauden tai kahden ajan. Silti palvelu tarjoaa käyttäjälle kaiken huolloista ja vakuutuksista aina renkaiden vaihtoon ja säilytykseen asti. Tämän joustavuuden halusimme tuoda esiin sivustolla.

Kuva KINTO Flex palvelun etusivusta.
KINTO Flex-palvelun mobiilikäyttöön on kiinnitetty erityisen paljon huomiota.

Brändin tärkeimpiä viestejä ovat juuri palvelun huolettomuus ja helppous, sekä tietysti autojen laadukkuus. Näitä viestejä tukivat copytekstien lisäksi sivuston ilmava rakenne, kuvamaailma sekä tietysti itse tilausjärjestelmän intuitiivinen käyttökokemus.

Tutustu KINTOon:

”LM Someco on ollut vahva tuki ja kumppani yhteistyömme alusta lähtien: aina projektien määrittelystä itse toteutukseen asti. KINTO Flexin lisäksi olemme rakentaneet yhdessä useita muitakin eri palveluita, ja LM Somecon vahvuutena on ollut aina se, että he pystyvät tuomaan selkeää lisäarvoa jo heti suunnitteluvaiheessa.

Yhteistyömme on kaikin puolin erittäin sujuvaa, joten en voi kuin suositella heitä yhteistyökumppanina.”

Mika Huopalainen
Senior Manager, Customer Retention, Used Cars and Mobility
Toyota Auto Finland
Hauska kuvituskuva, jossa koira katsoo auton ikkunasta ulos.