On-line jo 30 vuotta. Nykyisin välillä myös off-line.
Työroolissani LM Somecon teknologiajohtajana levitän digitaalista can do -asennetta (ja Fingerpori-tasoista huumoria) sekä sparraan suunnittelutiimejä ja asiakkaita mitä erilaisimmissa digiasioissa. Toimin myös asiakasjohtajana LM Somecon suurimmalle digiasiakkuudelle, Toyotalle.
Hankin ensimmäisen sähköpostiosoitteeni taianomaisena vuonna -94, jolloin rakentelin myös ensimmäiset verkkosivuni. Pari vuotta myöhemmin nettihommat muuttuivat harrastuksesta ammatiksi, ja LM Somecon, silloisen Lahtinen & Mantereen, kalustoon päädyin Y2K-huuman ollessa kuumimmillaan. Töiden ohella sain hankittua osaamiselleni myös muodollisen pätevyyden Turun Yliopistosta.
Brändikohtaamisten laatu ja yhdenmukaisuus digissä sekä sen ulkopuolella kiinnostavat minua suuresti. Ne herättävät huomioni niin hyvässä kuin pahassa. Etenkin digitaalisessa maailmassa brändeillä on vielä paljon kehityttävää ja opittavaa, mutta onneksi teknologia on nykyisin pikemmin ideoiden mahdollistaja kuin jarru ja antaa jo mahdollisuudet toteuttaa lähes mitä tahansa.
Digimaailma on ollut jatkuvassa muutoksessa koko työurani ajan, eikä vauhti tunnu ainakaan hidastuvan. Työkalut ovat onneksi kehittyneet jo niin, että nykyaikaisen verkkopalveluprojektin keskiössä on itseoikeutetusti idea, ei niinkään tekniikka. Samalla yhteiskunta on joutunut mukautumaan läpitunkevan digitaalisuuden ja sen mahdollistaman kommunikaation etuihin ja haittoihin. BBS-skenen arpista veteraania nykyajan some-kohut eivät jaksa juuri hetkauttaa, mutta tekoäly saattaa kääntää maailman jälleen kerran täysin uuteen suuntaan. Leijonia, tiikereitä ja karhuja. Elämme mielenkiintoisia aikoja, joten silmät auki ja tallennus päälle!
Työkaverin sanoin:
Timanttipora ja laikka samassa paketissa. Käy kanakeitolla ja burritoilla. Vitsit onnistuu myös, 99% pelkkää asiaa.