Instagramiin on nyt entistä helpompi luoda näyttäviä kollaaseja. Instagram lanseerasi eilen 23.3. uusimman sovelluksensa, Layout from Instagramin. Sen avulla Instagram tarjoaa uusia kuvanmuokkausmahdollisuuksia: kuvan peilausta kuten vasemmalla tiimikuvassamme tai hetkien nostamista kollaaseina esille.
Instagramin yrityskäytössä on muutama mutka aina matkassa: älypuhelimella käytettäväksi tarkoitettu Instagram ei ole tehnyt helpoksi palvelunsa käyttöä tietokoneen selaimilla. Jos Instagramiin ladattava kuva ei ole älypuhelimella otettu, mutta sen haluaa Instagramissa jakaa, tulee kuva siirtää aina ensin älypuhelimen kuvarullalle, jotta sen voi Instagramiin ladata.
Layout from Instagram
Instagramin ympärille on syntynyt kymmeniä sovelluksia, joilla voidaan muokata kuvia ja helpottaa visuaalista viestintää ja konkreettisesti Instagram-julkaisutyötä. Instagram on jo aiemmin julkaissut Hyperlapse -sovelluksen, jolla voi tehdä nopeutettuja videoita. Juuri julkaistu Layout from Instagram taas tekee helpoksi kuvamuokkauksen ja kollaasien teon. Sovellus on saatavilla Applen iOS-laitteisiin ja Android-versio on kehitteillä.
Layout from Instagram on sovelluksena todella suoraviivainen ja helppokäyttöinen. Ensin valitset kuvat ja asetelman, jonka haluat tehdä. Näet koko ajan valintoja tehdessäsi, miten kuva muuttuu. Lopuksi voit vaihtaa kuvien paikkaa vetämällä, muuttaa kokoa kätevällä valintapainikkeella tai peilata ja kääntää kuvia tarvittaessa. Tämän jälkeen voit valita, miten kuvaa käytät – jaatko sen esimerkiksi Instagramiin tai Facebookiin.
Visualisoi yritysviestintää Instagramilla
Instagram on erinomainen kanava yrityksen arjesta viestimiseen – palvelu on paljon enemmän kuin vain kuvia lounaasta tai maisemista. Se on kanava, jonka kautta voi löytää ja tutustua, elää mukana toisen arkea. Yritys voi viestiä Instagramissa, millaista työskentely yrityksessä on eli rakentaa työnantajakuvaa mutta toisaalta myös viestiä ajankohtaisista asioista. Instagram myös kehittää jatkuvasti yrityksille suunnatusti erityisesti mainontaa mutta toisaalta myös tilastointia, jotta yritykset saisivat tarkempaa tietoa kuviensa näkyvyydestä ja vaikuttavuudesta.