LinkedIn Premium Company Page on uusi, maksullinen palvelu, joka auttaa yrityksen tai organisaation LinkedIn-sivua erottumaan joukosta ja houkuttelemaan asiakkaita. Maksullisena lisäpalveluna Premium Page tarjoaa pääsyn toimintoihin, jotka ovat saatavilla vain tilaajille. Palvelua otetaan käyttöön vaiheittain, joten se ei välttämättä ole vielä saatavilla kaikille LinkedIn-sivuille. Me kuitenkin pääsimme ottamaan käyttöön premium-sivun maksuttoman kokeilukuukauden. Jaamme tässä blogiartikkelissa ensimmäiset käyttökokemuksemme toiminnosta.
LinkedInissä henkilökäytössä mahdollisuus premium-profiilin toimintoihin on ollut jo pitkään saatavilla, mutta nyt saatiin mahdollisuus myös yrityssivun lisätoimintoihin maksua vastaan. LinkedIn tyypilliseen tapaansa kulkee kehityksessä samaan suuntaan muiden sosiaalisen median kanavien kanssa, mutta yleensä vain hitaammin.
LinkedIn Premium Company Page -toiminnon voi tilata LinkedIn-yrityssivun hallinnoinnista, mikäli toiminto on jo saatavilla sivulla. Ensimmäinen kuukausi on maksuton. Sen jälkeen tilaus maksaa 83 €/kk, jos tilaat kuukausiperusteisesti, ja 58 €/kk, jos tilaat toiminnon suoraan käyttöön vuoden ajaksi. Kun Premium Company Page -tilaus on tehty sivulle, kaikki sivun ylläpitäjät voivat käyttää premium-toimintoja. Jotkin toiminnot ovat kuitenkin vain Super- ja Content-adminien eli sivun pääkäyttäjien saatavilla. Seuraavaksi käymme läpi kaikki toiminnot, jotka tilauksella saa käyttöönsä.
LinkedIn Premium Company Page -toiminnot
1. Mukautettu CTA-painike
Mukautetun toimintokutsu- eli CTA-painikkeen (engl. call-to-action) avulla voit ohjata potentiaalisia asiakkaita haluttuun toimintaan, kuten vierailemaan verkkosivustolla, rekisteröitymään, tutustumaan portfolioon tai ottamaan yhteyttä. Painike näkyy sivun yläosassa, sivun julkaisuissa LinkedInin uutisvirrassa ja hakutuloksissa.
2. Näe, kuka vieraili LinkedIn-sivulla
Näe, ketkä LinkedIn-jäsenet ovat vierailleet sivulla, tarkastele heidän profiilitietojaan tai kutsu heidät seuraamaan sivua. Näet yhden sivullanne vierailleen käyttäjän per päivä, eli seitsemän vierailijaa viikossa.
3. Mukautettu asiakasreferenssi
Rakenna uskottavuutta ja ansaitse luottamusta esittelemällä asiakkaan suosittelua sivulla. Lisää asiakkaan lainaus ja kuva sivun yläosaan.
4. Uskottavuuskorostukset (Credibility highlights)
Korosta yrityksen tai organisaation ainutlaatuisia vahvuuksia, kuten palkintoja, sertifikaatteja, sijoituksia, uutisjuttuja tai muita merkittäviä saavutuksia. Nämä uskottavuuskorostukset näkyvät sivun Tietoja-osiossa, hakutuloksissa ja sivun yläosassa.
5. Tekoälypohjainen englanninkielinen kirjoitusapu
Optimoi sivun sisältöä tekoälypohjaisen kirjoitusavun avulla säästääksesi aikaa ja sitouttaaksesi enemmän asiakkaita julkaisuillasi. Paranna muistiinpanojasi ja ideoitasi luodaksesi ensimmäisen version julkaisuista. Ainakin toistaiseksi parannusvinkkejä on saatavilla vain englanninkieliseen tekstiin.
6. Automaattiset seuraamiskutsut sitoutuneille käyttäjille
Ilman Premium Company Pagea voit kutsua vain ensimmäisen asteen yhteyksiä eli omia henkilökohtaisia kontaktejasi seuraamaan sivua. Premium Page -ylläpitäjänä säästää aikaa ”kutsu seuraamaan” -vaihtoehdolla, joka mahdollistaa automaattisten kutsujen lähettämisen kaikille, jotka ovat olleet vuorovaikutuksessa sivun sisällön kanssa riippumatta siitä, ovatko he sinun henkilökohtaisia kontaktejasi LinkedInissä.
7. LinkedIn Premium -logo
Kultainen LinkedIn IN -logo näkyy LinkedIn-sivun yläreunassa osoittamassa, että sivulla on Premium Company Page -tilaus, mikä auttaa sivua erottumaan joukosta.
Kannattaako LinkedIn Premium Company Page?
LinkedIn Premium Company Page voi olla hyödyllinen monille yrityksille, mutta sen hyödyt riippuvat siitä, kuinka aktiivisesti käytät sivun toimintoja ja tavoitat kohdeyleisön jo ennalta. Brändin uskottavuutta voi parantaa etenkin asiakasreferenssin avulla sekä uskottavuutta lisääviä sertifikaatteja tai palkintoja näyttämällä. Automaattiset kutsut seuraajiksi taas voivat auttaa saamaan seuraajamäärän kasvun aiempaa rivakammaksi. Sivulla vierailijoiden seuranta sekä mukautettu toimintokutsupainike taas voivat tukea liidien tavoittamisessa.
Toisaalta kulu LinkedIn Premium Company Pagen käyttöönotosta on vuositasolla lähes 700 euroa, ja tämän rahan voisi vaihtoehtoisesti käyttää myös maksetun mainonnan ostoihin LinkedInissä; sitä kautta yleisön voi tavoittaa ehkä Premium Page -toimintoa tehokkaammin ja kohdennetummin. Ennen toiminnon käyttöönottoa kannattaa siis miettiä, tukeeko tämän uuden toiminnon käyttö organisaatiosi sosiaalisen median strategiassa linjattujen tavoitteiden toteutumista. LM Somecon osalta päätämme tilauksen ensimmäisen kokeilukuukauden päätteeksi, koska emme ole kokeneet premium-toimintojen tuovan hintaa vastaavaa hyötyä.
#SomenHermolla-webinaarisarjan avulla pysyt aina ajan tasalla uusista tuulista ja kanavien muutoksista.