Moni Facebook-sivuille julkaisuja tekevä tuskailee palveluun ladattavien kuvien koon kanssa. Juuri lanseeratun Facebookin yrityssivujen uudistuksen myötä kuvien suositellut koot muuttuvat. Tässä blogissa yhteenvetona tärkeimmät huomattavat seikat!
Facebook lanseerasi 10. maaliskuuta tiedon seuraavasta palvelun uudistuksesta: yrityssivujen ulkoasu tulee uudistumaan. Tarkkaa ajankohtaa uudistuksen toteutumiselle ei toki ole vielä tiedossa, mutta jotkin Facebook-sivut ovat jo uudistuneet, myös Suomessa. Katso esimerkiksi lappeenrantalaisen LUT Entrepreneurship Societyn Facebook-sivu.
Tärkeää tietää Facebookissa julkaistavista kuvista
Facebook-sivujen uudistuessa ja käyttäjien uutisvirtojen jo muututtua uudenlaisiksi on hyvä huomata, miten uudistuksen jälkeen julkaisuja kannattaa sivuilla tehdä. Yksi tärkein huomattava yksityiskohta ovat uudenkokoiset ja -malliset kuvajulkaisut. Tässä yhteenveto tärkeimmistä huomattavista seikoista:
- Yksittäiseen julkaisuun lisättävän kuvan optimaalinen koko on 470 x 394 pikseliä.
- Jos kuvasi on kuvasuhteeltaan pystymallisempi, se tulee näkymään uutisvirrassa korkeana ja kapeana, joten aina kannattaa tähdätä lähemmäs neliönmallista kuin pystymallista kuvaa.
- Täyden neliön mallisten kuvien oikealle puolelle toki jää hieman tyhjää, joten enää neliön mallinen kuva ei ole kooltaan optimaalinen.
- Jos haluat linkkeihin laatamiesi kuvien näkyvän koko julkaisun leveydeltä, täytyy kuvan leveyden olla vähintään 470 pikseliä leveä ja korkeudeltaan 246 pikseliä.