LM Someco logo

Sosiaalisen median strategia

09.10.2025 09:00 – 12:00

Sosiaalisen median strategia ohjaa markkinointia ja viestintää sosiaalisessa mediassa liiketoiminnallisten tavoitteiden ja mission pohjalta oikeaan suuntaan, mutta antaa liikkumatilaa ketterään kokeiluun. Sosiaalinen media luo oivan mahdollisuuden brändikokemuksen rakentamiseen, kunhan tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset.

Sosiaalisen median markkinoinnista oppii jatkuvasti sitä tehdessään. Muutoksia tapahtuu toimintaympäristössä niin nopeasti, että strategia ei voi olla staattinen paperi, vaan sen tulee elää ja kehittyä toimintaympäristön muuttuessa. Omasta tekemisestä voi oppia tuloksia ja dataa analysoiden ja niihin proaktiivisesti reagoiden.

Tässä koulutuksessa syvennytään sosiaalisen median strategiseen suunnitteluun ja käydään läpi, miten luodaan sosiaalisen median strategia, joka antaa konkreettiset edellytykset tehokkaan sosiaalisen median markkinointiviestinnän toteutukselle. 

Ohjelmassa

  • Sosiaalisen median strategia​
  • Sisällöt ja tone-of-voice​
  • Kanavasuunnittelu​: tavoitteet, kohderyhmät, pääviestit
  • Vastuut ja suunnitelmallinen sisällöntuotannon prosessi
  • Mittarit: KPI-mittarit kanavakohtaisesti
  • Social selling ja työntekijälähettilyys: johdon, myynnin ja asiantuntijoiden rooli

Valmentajat

Suvi Salminen
Communications Consultant, Account Manager
suvi.salminen@lmsomeco.fi
+358 50 414 5990

Suvi Salminen on monipuolinen viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija, joka kouluttaa inhimillisen inspiroivalla ja empaattisella otteella niin organisaatioita kuin asiantuntijoitakin osaajien lähtötasosta riippumatta. Kouluttajana Suvi on saanut kiitosta erityisesti selkeästä, rauhallisesta ja osallistavasta otteestaan sekä etä- että läsnäkoulutuksissa.

Erityisen lähellä Suvin sydäntä ovat inhimillisen työelämän ja työnantajabrändin rakentaminen sekä viestintä kriiseissä ja kohuissa, joista Suvilla on aiemmalta työuraltaan laajaa kokemusta sekä yrityksen viestintävastaavan että konsultin roolissa. Myös suunnitelmallinen sisältöjen tuotanto ja muut sosiaalisen median peruskoulutukset ovat Suville tuttuja teemoja.

Kouluttajana Suvia motivoi erityisesti osallistujien oivalluttaminen ja konkreettisten vinkkien tarjoaminen arkisen työn tueksi.


Sosiaalisen median strategia

350 €+ alv. 25,5 %
Ilmoittaudu mukaan