Cloetta Suomi
Sisu Kide ja Sisu Särmä
– akuuttiin salmiakin himoon
Suunnittelimme Sisu-salmiakkibrändin uusille tuotteille pakkaukset ja mainonnan kokonaisuuden, joissa salaman lailla leimahtavaan salmiakinhimoon esiteltiin houkutteleva ratkaisu.

Suomen suurin salmiakkibrändi
Rakastettu Sisu-pastilli on vain yksi osa Suomen suurimman salmiakkibrändin tuoteperhettä. Herkulliset Sisu-makeiset ja makeismaiset pastillit kaipasivat korkean huomionarvon pakkaussuunnittelua ja mainontaa laajentamaan ostovalintoja pastilleista uusiin, pehmeämpiin salmiakkinautintoihin.
Iso maku – iso brändäys
Sisu-brändillä on sisukasta asennetta huokuva mielikuva. Designeissa nostimme pääosaan herkulliset tuotteet. Teimme ikonisesta, kullanvärisenä hehkuvasta Sisu-logosta niin kookkaan, ettei se tahtonut pysyä pakkauksen raameissakaan. Mustavihreän energinen muotoilu lainasi elementtejä Sisu-pastilleilta.

Himo on alkukantainen luonnonvoima
Kommunikaatiokonseptissa halusimme yhdistää Sisu-asenteen ja herkullisen salmiakin. Toteutuksen tuli olla yhtä suoraviivainen ja välitön kuin salaman lailla leimahtavan salmiakinhimon. Laajensimme pakkausten visuaalista maisemaa luonnonvoimaa uhkuviin salamoihin ja pastillien/makeisten rouheaan esillepanoon, jossa salmiakin voi maistaa pelkällä katseella.
Johdonmukainen visuaalinen muistijälki ruudulta hyllylle
Filmeissä pysäyttämättömän herkulliset Sisu-pastillit ja -makeiset törmäilivät toisiinsa niin, että kiteet vain lensivät. Yksinkertainen viesti meni suoraan asiaan: Salmiakin himo? Sisulla siitä selviää. Halusimme visuaalisen muistijäljen olevan niin johdonmukainen, että kuluttuja voi vielä hyllyn edessä seistessäänkin nähdä salamat ja lentävät karkit.
Toteutus: 3D + AI
Toteutimme spotit hyödyntämällä designeja varten 3D-mallinnettuja, herkullisia karkkikuvia. Myös pakkaukset mallinsimme 3D:llä ja upotimme kaiken tekoälyllä luotuun luonnonvoimia uhkuvaan ympäristöön. Ympärille loimme vielä asiaankuuluvan äänimaiseman, jonka etualalla animaatiota rytmittää tuttu Sisu-biisi.