
Bevita® Eye: avaa silmäsi hyvinvoinnille
Moni ei tiedä silmien kutinan, polttelun tai roskaisen tunteen johtuvan silmien kuivumisesta. Bevita® Eye -silmänhoitotuotteille suunnittelemamme kommunikaatiokonsepti sai selkänojansa laajasta auditoinnista, joka sisälsi markkina-analyysin, kuluttajatutkimuksen ja apteekkihenkilökunnan haastatteluita.

Tausta
Roskan tunnetta silmässä. Polttelua, vuotavia kyynelkanavia. Silmiä saattavat kuivattaa niin näyttöpäätetyö, kuiva ilma kuin tuuliset kelitkin, mutta harva tietää kärsivänsä silmien kuivuudesta. Laadukkaat ja monipuoliset Bevita® Eye -silmänhoitotuotteet tuovat nopean helpotuksen silloin, kun arki tuntuu suorastaan hiekoittavan silmät. Bevita® Eye -brändille tuli luoda kommunikaatiokonsepti, joka nostaisi oireiden – ja brändin – tunnettuuden uusiin korkeuksiin.
Strategia
Halusimme ymmärtää, miten kuivasilmäisyydestä kärsivät ihmiset itse kuvailevat tunnetta. Teettämämme kuluttajatutkimuksen osallistujat kuvailivat kuivien silmien aiheuttamia tuntemuksia etenkin poltteluna, hiekan/roskan tunteena ja vuotavina silminä.
Oireita siis on ja niitä osataan sanoittaa, mutta moni kuluttaja ei ymmärrä silmän tuntemuksien johtuvan kuivasilmäisyydestä. Tehtäväksemme muodostui auttaa kuluttajia yhdistämään silmien oireilu ja siihen löytyvä apu. Kun strategiseen pohjatyöhömme ynnättiin laaja markkinakatsaus ja tärkeän sidosryhmän eli apteekkihenkilökunnan haastattelut, käsissämme olivat ainekset vahvaan ja erottuvaan konseptiin.
Toteutus
Syntyi toimintaa ohjaava idea Avaa silmäsi hyvinvoinnille ja mainoskampanja, jossa kuivasilmäisyys iskee myrskyn lailla silloin, kun sitä vähiten toivoisi: polttelu voisi realisoitua chilimyrskynä kesken työpäivän ja vuotavat silmät vesisateena palaverissa. Pystyimme tekoälyn avulla luonnostelemaan konseptin visuaalista maailmaa mahdollisimman pitkälle ennen varsinaisen neljän mainosfilmin tuotantoa, jossa kumppaninamme toimi COCOA. Samalla loimme uuden tunnistettavan ilmeen kaikkiin mainospintoihin.
Silmien hyvinvoinnin tukeminen on sitä tärkeämpää, mitä enemmän ne kuormittuvat arjessa. Sosiaalisen median sisällöissä kannustimme mm. verryttelemään päätetyön väsyttämää katsetta silmäjoogalla.
”Yhteistyö LM Somecon tiimin kanssa on ollut toimivaa ja tavoitteellista. Erityisen tyytyväisiä olemme siihen, että LM Somecolla oli tarjota meille selkeä ja johdonmukainen prosessi, jossa kuljettiin laajasta alkuvaiheen brändiauditoinnista aina valmiiseen, yhtenäiseen brändiin ja sen luovaan kommunikaatioon. Uudistettu Bevita® Eye -brändi puhuttelee kuluttajia ja apteekkeja entistä paremmin sekä tukee liiketoimintamme kasvua.”
Kaisa Harjunen, Tuotepäällikkö, Orion Pharma