Abba
Kuluttajien biisi-ideat eloon tekoälyn avulla
Asiakkaamme Abba pyysi meitä suunnittelemaan nuorempaa kohderyhmää puhuttelevan kuluttaja-aktivoinnin, jossa kerättäisiin kuluttajien ideoimia, tekoälyä hyödyntäviä uusia Abba-sillibiisejä. Kehitimme moniviikkoisen kampanjan, jossa nostettiin kuluttajien tuotoksia mainontaan jo kampanja-aikana. Teimme oman tekoälypohjaisen Abba-sillibiisigeneraattorimme avulla kuluttajien sanoituksista valmiita biisejä.
Sillibiisejä räpistä poppiin ja EDM:ään
Kuluttajat saivat osallistumisensa yhteydessä itse valita sanoitustensa pohjalta tehtävän biisin musiikkilajin. Saimme kaikenlaista musiikkia räpistä poppiin ja EDM:ään. Abba-sillibiisigeneraattorimme sävelsi ja äänitti sanoitukset valmiiksi biiseiksi sekä animoi niille hyvin tekoälyhenkiset musiikkivideot karaoke-sanoituksilla. Inspiraatioksi teimme myös itse pari sillibiisiä, joita hyödynnettiin mainonnassa kampanjan alussa.
Mainontaan nostettujen biisien sanoittajat saivat palkinnoksi lahjakortit valitsemaansa ruokakauppaan. Päävoittajalle arvoimme kampanjan päätyttyä elämysmatkan Ruotsiin.
LM Somecon monipuolinen tiimi vastasi kampanjassa niin mainonnan aineistojen suunnittelusta ja toteutuksesta, kampanjasivusta ja voittajien arvonnasta, biisien sävellyksestä ja animoinnista tekoälyohjelmilla, mediasuunnittelusta kuin mainonnan ostamisesta.
Uudenlaista potentiaalia mainostajalle
Tavoitimme yli 80 % kohdeyleisöstämme kampanjan aikana. Saimme kuluttajilta kokonaisen diskografian verran biisiaihioita, joista julkaisimme viisi. Palaute on ollut mahtavaa, ja eritoten kisabiisien taso ja aitous ovat viimeistään nyt vakuuttaneet kaikki tekoälyn kyvykkyydestä.
Musiikkivideot viihdyttivät sillikansaa TikTokissa, Metassa ja YouTubessa. Videot löytyvät sosiaalisesta mediasta jatkossakin. Koukuttavat biisit säväyttävine musiikkivideoineen jäävät varmasti elämään, ja ne toimisivat mainiosti myös muissa mainoskanavissa.