Selvitys
Tekoäly ja tunne mainonnassa
Tekoäly sisällöntuotannon välineenä ei ole neutraali ratkaisu, vaan siitä on tullut osa viestin merkitystä. Jos yleisö havaitsee sisällön olevan tekoälyn luomaa, se voi kääntyä viestiä itseään vastaan – aivan kuin huomio siirtyisi varsinaisesta sisällöstä siihen, miten sisältö on tehty.
Halusimme tutkia ja ymmärtää, miltä tekoälyllä toteutettu mainos tuntuu kuluttajasta.
- Tunnistetaanko mainosfilmi tekoälyn avulla tehdyksi tai tuovatko vastaajat jollain tavalla asian esiin?
- Miten tekoälyn käyttöön mainonnan aineistoissa suhtaudutaan?
- Mitkä syyt tai teemat nousevat esiin niin positiivisesti kuin negatiivisesti suhtautuvien kommenteissa?
Teettämämme tutkimus paljastaa, että tekoälyn käyttö mainonnassa voi kääntyä brändiä vastaan. Kuluttajien reaktiot jakautuvat – tekoäly herättää enemmän epäluottamusta kuin innostusta. Pohdimme myös, missä piilevät ratkaisun avaimet.
Lataa tästä selvityksemme: Tekoäly ja tunne mainonnassa
Lähetämme sinulle latauslinkin muutaman tunnin kuluessa.