
Sosiaalisen median trendit vuonna 2023
Kokosimme yhteen tilastoja sosiaalisen median käytön kehityksestä ja analysoimme kuluttajakäyttäytymisen muutosta.
Pohdimme, miksi tässä maailmantilanteessa kannattaa markkinoida, ja miten sisältöviidakossa voi todella erottua ja tulla tunnistetuksi.
Perehdymme, miltä nopea kehitys Twitterissä näyttää, kun sen uusi omistaja on laittanut tuulemaan.
Syväluotaamme kohdentamisen muutoksiin evästeiden kadotessa ja vinkkaamme, miten videotrendin aallonharjalla pysytään.
Lataa katsaus, niin saat kattavan tietopaketin sosiaalisen median trendeistä!
Trendikatsauksen aiheet
Sosiaalinen media Suomessa 2023
Tilastokeskus julkaisi joulukuun päätteeksi vuosittaiset Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö- sekä Tietotekniikan käyttö Suomessa -tutkimukset. Tutkimuksista selviää, että sosiaalisen median käyttö on pysynyt ennallaan 16–89-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa viime vuoteen verrattuna, eli 70 prosenttia käyttää sosiaalista mediaa.

Minna Valtari
Director, Chairman of the Board


Miksi markkinoida tässä maailmantilanteessa?
Vuosi 2022 on ollut käänteentekevä, erikoinen ja haastava monessakin suhteessa. Pandemian ja sodan aiheuttamassa kriisitilanteessa on luonnollista pelästyä ja miettiä miten kuuluu toimia, kun manuaalia ei ole.

Emilia Liukko
Digital Marketing Strategist, Team Lead
Näin erotut sisältöviidakossa: sisältökonseptit ja helpon tunnistamisen keinot
Elämme aikamme hektisimmissä sisältötulvassa, jossa brändien tulee taiteilla eri sosiaalisen median kanavien, sisältömuotojen ja tunnistettavuuden trapetseilla. Viime vuodet ovat näyttäneet, että viestien näkyvyys ja vaikuttavuus voivat kokea kolauksen sosiaalisessa mediassa jo pienestä.

Kristiina Selin
Content Strategist & Account Manager
Twitter, minne menet?
Elon Musk osti Twitterin ja on saanut aikaiseksi paljon keskustelua yhteiskunnallisessa viestinnässä merkittävään rooliin nousseen sosiaalisen median kanavan ympärillä. Miltä Twitterin rooli ja kehitys näyttää nyt ja jatkossa?

Minna Valtari
Director, Chairman of the Board
Kuinka käy kohdentamisen, kun kolmannen osapuolen evästeet katoavat?
Digitaalisen markkinoinnin kohdentaminen on ollut viime vuodet markkinoinnin ostajalle mahdollisuuksien leikkikenttä: haluatko tietää, kuinka moni mainoksesi nähneistä henkilöistä päätyi ottamaan yhteyttä nettisivuilla? onnistuu!

Emma Lindqvist
Digital Marketing Consultant
Vaikuttava videotuotanto on kaikkien käsissä
Yksi meistä pitää enemmän stillkuvista, toinen graafisista toteutuksista ja kolmas vannoo liikkuvan kuvan nimeen. Tutkimustulosten ja sosiaalisen median alustoilta saatujen lukujen valossa voidaan kuitenkin sanoa, että video jatkaa edelleen voittokulkuaan.

Heli Annala
Strategist
#SomenHermolla-webinaari auttaa osaamisen ylläpidossa
Toteutamme kerran kuussa #SomenHermolla-webinaarin, jossa käydään läpi suosituimpien sosiaalisen median kanavien ajankohtaiset muutokset edellisen kuukauden ajalta. Noin tunnin kestävässä webinaarissa käsitellään niin Facebookin, Instagramin, TikTokin, LinkedInin kuin Twitterin orgaaniseen ja maksulliseen hyödyntämiseen tulleita uudistuksia, ja analysoidaan, miten erilaiset toimijat voivat hyödyntää näitä uudistuksia ja miten omaa toimintaa kannattaisi kehittää näihin muutoksiin peilaten. Käymme myös läpi sisältöesimerkkejä jokaisesta kanavasta inspiraatioksi oman tekemisen kehittämiseen.