Sosiaalisen median trendikatsaus 2022, pääkuva

Sosiaalisen median trendikatsaus 2022

Sosiaalisen median digiloikka on otettu! Olemme koonneet trendikatsauksen, jonka avulla voit tehdä alkavasta vuodesta entistäkin paremman sosiaalisen median läsnäolollesi. Viisi asiantuntijaamme pureutuu kukin yhteen ajankohtaiseen teemaan – tarjoten näkemystä, tietoa ja ennen kaikkea talteen napattavia vinkkejä.

Meta-kuvitus

Meta ihmettä, miten käy Facebookin?

Syksyllä 2021 Facebook muutti nimensä Metaksi. Minna Valtari avaa nimenmuutoksen taustoja, Facebook-tietovuotoa ja pohtii Facebookin tulevaisuutta neljän skenaarion kautta. Kysymys kuuluukin, pitäisikö mainostajan huolestua Facebookin paljastuksista.

Minna Valtari LM Someco

Minna Valtari  
Director, Chairman of the Board

Sosiaalisen median kanavat ja trendit -kuvitus

Uudemman aallon sosiaalisen median kanavat ja trendit

Facebook, Instagram, WhatsApp ja YouTube ovat vakiinnuttaneet asemansa sosiaalisen median kanavien kärjessä. Twitter ja LinkedIn kuuluvat niin ikään alustojen vakiokalustoon. Koronan myötä myös uudemman aallon kanavat ovat nostaneet päätään. Mitä mainostajan tulisi ottaa huomioon ja millaiset käyttötavat ja sisällöt korostuvat sosiaalisessa mediassa? Emilia Liukko listaa 9 tärppiä sosiaalisen median uusiin tuuliin ja avaa mediabudjetionnin merkitystä vuonna 2022.

Emilia Liukko, LMSomeco

Emilia Liukko
Digital Marketing Strategist, Team Lead

Videokerronnan trendit -kuvitus

Videokerronnan trendit 2022

Videoiden suosion kasvusta on puhuttu jo pitkään, ja suosio jatkuu yhä. Tänä vuonna valtaistuimelle nousevat kuitenkin lyhyet videot, ennustaa Sade Yrjölä. Millaisia ovat videokerronnan uudet tuulet ja miten suora lähetys vaikuttaa brändikokemukseen?

Sade Yrjölä, LMSomeco

Sade Yrjölä
Social Media Consultant

Vuorovaikutuksella kohti inhimillistä brändiä -kuvitus

Vuorovaikutuksella kohti inhimillistä brändiä

Kuuntelu, keskustelu ja aito läsnäolo ovat avaimia inhimillisen brändin rakentamiseen myös sosiaalisessa mediassa. Riittääkö tähän aktiivinen organisaatiotili vai pitäisikö talkoisiin ottaa mukaan myös johtoa ja asiantuntijoita? Mitkä ovat johtajan ja asiantuntijan roolit tässä kokonaisuudessa ja millaisin keinoin viestintäorganisaatio voi tukea inhimillisen brändin rakentumista?

Sari Sohlström, LM Someco

Sari Sohlström
Strategist

Miten navigoida somemyrsky silmässä? Kuvitus

Miten navigoida somemyrskyn silmässä?

Inhimillinen erehdys, ajattelematon heitto tai toistuva töppäys voi synnyttää somessa raivoisan reaktion. Mikä somekohun aiheuttaa ja voiko siihen varautua? Miten toimia, jos ajautuu sosiaalisessa mediassa myrskyn silmään?  

Suvi Salminen, LM Someco

Suvi Salminen
Social Media & Communications Consultant

Lataa katsaus, niin saat kattavan tietopaketin sosiaalisen median trendeistä!

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Blogi ja uutiskirje

Max. 1 kirje kuukaudessa, 5 minuuttia ajastasi ja saat katsauksen toimialamme uusiin tuuliin.