Sosiaalinen media murroksessa
Sosiaalisen median trendikatsaus 2025
Sosiaalisen median kenttä oli trendikatsausta kirjoittaessamme melkoisessa myllerryksessä, ja monet yritykset, organisaatiot ja yhteisöt pohtivat kuumeisesti, mitä ihmettä tästä kaikesta oikein tulisi ajatella. Myllerryksistä ja nopeista käänteistä huolimatta sosiaalinen media on edelleen toimiva ja laajalti suomalaisia tavoittava viestinnän ja markkinoinnin väylä.
Olemme tehneet parhaamme auttaaksemme Sinua luovimaan sosiaalisen median myrskyissä ja muutoksissa. Ota siis kuppi kuumaa, tutustu tuhtiin pakettiimme ja nappaa vinkit sosiaalisessa mediassa menestymiseen. Ja mikäli kaipaat lisätukea, olemme apunasi.
Lataa sosiaalisen median trendikatsaus 2025 tästä!
Trendikatsauksen aiheet
Sosiaalinen media murroksessa
Vuosi sai sosiaalisen median suhteen vauhdikkaan startin, kun tammikuussa saimme kuulla Metan päätöksen kolmannen osapuolen faktantarkistusohjelmasta luopumisesta Yhdysvalloissa.

Kirjoittaja
Minna Valtari


Testailusta taidoksi – tekoäly asiantuntijan arjessa vuonna 2025

Kirjoittaja
Heli Annala
B2B ottaa nyt oppia B2C-markkinoinnista
B2B-markkinoijan on aika palata perusasioiden äärelle. Vaikka yritysten välisessä markkinoinnissa ja kuluttajamarkkinoinnissa yhtäläisyydet ovat eroja suuremmat, on B2B-markkinoijilla usein paljon opittavaa esimerkiksi brändimarkkinoinnin tärkeydestä ja asiakasymmärryksestä.


Kirjoittajat
Tuukka Apaja ja Kati Vairinen


Vaikuttajamarkkinointi 2025
Aidot, monipuoliset ja pitkäjänteiset yhteistyöt tuovat tuloksia.

Kirjoittaja
Carolina Simberg
Mykkä, menevä vai melankolinen
Miltä teidän brändinne kuulostaa sosiaalisessa mediassa?


Kirjoittajat
Jenna Lindroos ja Suvi Salminen


Saavutettavuus on jokaisen oikeus – myös sosiaalisessa mediassa
Tiedätkö, ketkä kuluttavat sosiaalisen median sisältöjänne? Entä tiedätkö, pääsevätkö kaikki halukkaat niiden pariin? Elleivät pääse, voisiko syynä olla jokin rajoite, joka estää sisältöjen käytettävyyttä?

Kirjoittaja
Sari Sohlström
Datan vuosi 2025
Vähemmän turhaa työtä, enemmän merkityksellisiä sisältöjä.

Kirjoittaja
Emma Lindqvist


Somecopyn anatomia
Luo lisää julkaisutekstejä, joita luetaan lisää.


Kirjoittajat
Jaana Nissinen ja Saara Toivonen

#SomenHermolla-webinaari auttaa osaamisen ylläpidossa
Toteutamme kerran kuussa #SomenHermolla-webinaarin, jossa käydään läpi suosituimpien sosiaalisen median kanavien ajankohtaiset muutokset edellisen kuukauden ajalta.
Noin tunnin kestävässä webinaarissa käsitellään niin Facebookin, Instagramin, TikTokin, LinkedInin kuin Twitterin orgaaniseen ja maksulliseen hyödyntämiseen tulleita uudistuksia, ja analysoidaan, miten erilaiset toimijat voivat hyödyntää näitä uudistuksia ja miten omaa toimintaa kannattaisi kehittää näihin muutoksiin peilaten.
Käymme myös läpi sisältöesimerkkejä jokaisesta kanavasta inspiraatioksi oman tekemisen kehittämiseen.