LM Someco Analytics Dashboard datalähtöisen markkinoinnin tukena
Sitä saat, mitä mittaat. Mutta millaisia KPI-mittareita kannattaa asettaa ja mitä ihan oikeasti kannattaa mitata eri kanavissa? Jos tavoitteita ja mittareita ei ole asetettu, on mahdonta seurata ja johtaa sisältömarkkinointia. Etenkin silloin, kun on paljon Facebook-sivuja, Twitter-tilejä, Instagram-virtoja ja LinkedIn-sivuja hallinnoitavana ja seurattavana.
Rakensimme datalähtöisen sisältömarkkinoinnin kehityksen tueksi LM Someco Analytics Dashboardin. Dashboard mahdollistaa asiakkaan sosiaalisen median kanavien pitkän ja lyhyen ajan kehityksen tarkastelun sekä tarkemmalle tasolle porautuvan analyysin sisältötyyppikohtaisesti. Näin voidaan luoda näppärästi kokonaiskatsaus kanavien menestykseen ja sisältöjen onnistumiseen, mutta myös reagoida esimerkiksi kanavissa tapahtuviin algoritmien tai muiden lainalainsuuksien muutoksiin.
Kanavien yleisen kehitystason tarkastelun seurannan lisäksi Someco Analytics Dashboard tarjoaa haluttaessa myös mahdollisuuden seurata niin orgaanisten ja mainostettujen julkaisujen menestystä. Reaaliaikaisesti voidaan seurata myös eri kanavista ostetun mediatilan ja mainonnan tuloksia. Sosiaalisen median kanavien lisäksi Someco Analytics Dashboard mahdollistaa myös YouTuben ja Google Analyticsin lukujen raportoinnin sekä mahdollisuuksia benchmarkaamiseen.
Ennen Analytics Dashboardin käyttöönotto kannattaa olla tavoitteet ja mittarit selkeinä, joten toteutamme yleensä ennen Dashboardin räätälöintiä ja käyttöönottoa KPI-mittareiden päivitykseen tähtäävää strategista suunnittelua.
Milloin LM Someco Analytics Dashboardista on hyötyä?
Reaaliaikainen mittaaminen on tehokas apuri sisältömarkkinoinnin ja viestinnän ohjaamisessa. Seuranta on tehokasta, kun relevantit mittarit on määritelty liiketoiminnan tavoitteiden mukaisesti.
- Sosiaalisen median kanavakokonaisuuden pitkän ja lyhyen aikavälin kehityksen tarkastelu on kätevää. Kanavia voi olla seurannassa vaikka useita kymmeniä.
- Yhteenveto kaikkien kanaviesi tuloksista on jatkuvasti saatavilla ja ajan tasalla.
- Tarkemmalle tasolle porautuva, sisältötyyppikohtainen analyysi.
- Sisältöjen menestymisen tutkiminen onnistuu eri mittareiden perusteella.
- Sosiaalisen median mainonnan toimivuuden seuranta lähes reaaliaikaisesti
Kiinnostuitko? Varaa aika demoon, niin pääset tutustumaan Dashboardiin käytännössä.