Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

22.09.2020 Brändimarkkinointi

Inhimillistä, rakas Watson

Inhimillinen brändikokemus sitouttaa. Ilman inhimillisyyttä brändi jää kaukaiseksi eikä ostopäätöksen edellyttämää muisti- ja tunnejälkeäkään synny. 

10.09.2020 Data ja analytiikka

Mittaatko oikeita asioita?

Digitaalisessa maailmassa lähes kaikkea voi mitata. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkea tulisi mitata. Ainoastaan sellaisen asian mittaaminen on hyödyllistä, jonka perusteella voidaan tehdä päätöksiä.

31.08.2020 Brändimarkkinointi

Brändätyt mobiilipelit verkkokaupan kilpailutekijäksi?

Kun olen esitellyt tekemiämme brändättyjä mobiilipelejä tai pelillistettyä palvelumuotoilua, on vastaanotto ollut poikkeuksetta innostuneen kummastelevaa – olipa kuulijoina sitten markkinointipäättäjiä Keilaniemessä tai mainostoimistojen luovia johtajia Istanbulissa. Pelit sytyttävät taustasta riippumatta. Keskeinen kysymys on ollut kuinka pelit konvertoivat kauppaa tai kehittävät brändiä. Siihen verkkokaupan huima kehitys avaa suomalaisille nyt aivan uusia pelipaikkoja.

24.08.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Saavutettavuusdirektiivi astuu voimaan – oletko valmis?

Digitaalista yhdenmukaisuutta ajavan saavutettavuusdirektiivin määräaika lähestyy ja erityisesti julkishallinnon toimijoilta edellytetään, että verkko- ja mobiilisivut ovat jokaisen ihmisen käytettävissä. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä, ja miten jokainen sisällöntuottaja voi parantaa omien julkaisujensa saavutettavuutta?

11.08.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Instagram Reels – uusi video-ominaisuus Instagramin sisällä

Aktiivisimmat Instagram-käyttäjät ovat huomanneet viimeisen viikon aikana Instagramiin pongahtaneen uusimman ominaisuuden, Reelsin (suomeksi Kelat). Mutta mikä Reels on, miten sitä käytetään ja mitä iloa siitä on meille käyttäjille? Entä voivatko brändit, yritykset ja organisaatiot käyttää Reelsiä erottuakseen joukosta syksyllä 2020?

16.06.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Miten viestinnän vaikuttavuutta voidaan todentaa?

Vaikuttava viestintä, tuo viestijöiden lempitermi, tuntuu välillä enemmänkin mystifioidulta käsitteeltä kuin joltain, mitä aidosti voisi mitata. Jos kuitenkin organisaation tavoitteet ja vaikuttamisen kärjet ovat selvillä, voidaan myös viestinnän toimenpiteiden vaikutusta todentaa. 

19.05.2020 Brändimarkkinointi

Vuosi brändikokemusten rakentamista LM Somecona

Jo vuoden ajan olemme olleet LM Someco. Onnistuneesta luovasta liitosta kertovat kasvava tiimi, yhteistyön ilmapiiri ja ennen kaikkea asiakkailtamme saatu hieno palaute.  

13.05.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Livestriimaus Facebookissa – näin käytät Facebook Live -videota

Suorat lähetykset ovat näin koronapandemian keskellä etätöitä tehtäessä nostaneet kovasti suosiotaan markkinoinnin ja viestinnän keinona. Facebook on vuodesta 2016 asti rakentanut omaa vaihtoehtoaan suorien lähetysten toteutukseen. Tässä blogiartikkelissa käyn läpi, mitä mahdollisuuksia Facebook Live -toiminnallisuus tarjoaa nykyisin.

29.04.2020 Valmennus

Osaamisen kehittämisen uudet keinot

Viime viikkojen aikana on löydetty paljon uusia tapoja työskennellä yhdessä etänä. Poikkeustilasta selvitäkseen yritysten on kuitenkin innovoitava aktiivisesti uudenlaista liiketoimintaa samalla nykyistä tekemistä kehittäen. Me haluamme ajatella uusiksi osaamisen kehittämisen keinoja ja tukea suomalaisia pk-yrityksiä etäoppimisen ja digitaalisen markkinoinnin kehityshankkeellamme.  Uuteen tilanteeseen sopeutuessa kyky kokeilla ja soveltaa oppimaansa on erityisen tärkeä. Siksi uudenlaisia tapoja osaamisen […]

27.04.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Yhteisömanagerointi sosiaalisessa mediassa: mitä, missä, miksi?

Läsnäolo sosiaalisessa mediassa vaatii väistämättä monen asian huomioimista. On oltava oikea äänensävy, tasainen julkaisutahti, kuvakoot kunnossa, ostetun näkyvyyden budjetti taskussa ja seurattavat avainluvut kiikarissa. Kaiken tämän keskellä asiakaspalvelu tuntuu kuitenkin herkästi tipahtavan mappi Ö:hön. Siitäkin huolimatta, että sosiaalisen median yhteisömanagerointi on olennaista paitsi asiakaspalvelun, myös brändin rakentamisen ja asiakaslojaliteetin lujittamisen näkökulmasta. Läsnäolo sosiaalisessa mediassa parhaimmillaan, […]

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa