Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

30.11.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Vuosisuunnittelun pohjatyöt: mittaaminen ja analysointi

Ensi vuoden suunnittelu ja tavoiteasetanta on useimmilla meistä parhaillaan käynnissä. Nyt on oiva hetki varata aikaa onnistuneen vuosisuunnittelun pohjatyöhön: vuorossa on kuluneen vuoden onnistumisten mittaaminen ja analysointi. On tärkeää pysähtyä säännöllisesti katsomaan omaa ja koko tiimin työtä hieman ulkopuolelta. Vain dataa katsomalla ja onnistumisia analysoimalla voidaan vahvistaa, että tekemisen taso ja tahti ovat tarkoituksenmukaisia. Tällainen […]

16.11.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalinen media Suomessa: Selkeää kasvua vuonna 2020

Tilastokeskuksen mukaan sosiaalisen median käyttö Suomessa on kasvanut viime vuodesta poikkeuksellisen paljon – jopa 13 prosenttia. Koronan värittämä vuosi 2020 on siis muuttanut selkeästi suomalaisten tapoja viestiä. Tutkimuksen mukaan ylipäätään internetin käyttö medioiden seuraamiseen ja viestintään on lisääntynyt, eli paljon puhuttu digiloikka on nyt todella otettu.

02.11.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Poliittinen mainonta sosiaalisessa mediassa ja Googlessa

Näin Yhdysvaltain presidentinvaalien alla ja ensi kevään kotimaisten kuntavaalien lähestyessä on hyvä hetki luoda katsaus poliittisen mainonnan nykytilaan niin sosiaalisessa mediassa kuin hakukone Googlessa. Kirjoitin ostetun yhteiskunnallisen mainonnan tilanteesta viimeksi noin vuosi sitten.

22.10.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

LinkedIn Stories tuo visuaalisen tarinankerronnan työmaailmaan

LinkedIn Stories, tuo Graalin malja visuaaliselle tarinankerronnalle, on saapunut Suomeen. Työnantajakuvan luomiseen ja yrityksen tarinankerrontaan suunnattu 24 tunnin tarinallinen sisältömuoto antaa luovalle kertojalle uusia mahdollisuuksia valloittaa ennen niin harmaana pidetty kanava.

12.10.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Haasteena asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa – yhteisömanagerin vinkkivitoset

Otetaan ajatusleikki. Astut sisään kivijalkakauppaan. Myyjä ei tervehdi sinua. Katselet valikoimaa, myyjä ei huomioi sinua millään tavalla. Menet hänen luokseen ja kyselet tuotteista, mutta myyjä ei vastaa. Vieressäsi seisoo toinen asiakas ja alatte yhdessä spekuloida kysymystäsi. Myyjä kuulee keskustelun, muttei osallistu siihen. Hän vain on. Paikalla, muttei läsnä.

07.10.2020 Digimarkkinointi

Luotettava brändi huolehtii tietosuojasta

Evästekyselyt ja henkilötietojen tietosuoja ovat yhä tiukentuvan sääntelyn piirissä. Kuinka nämä tulee huomioida brändien verkkosivuilla?

05.10.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Facebook Business Suite – Facebookin ja Instagramin yrityssivujen hallinnointi yksinkertaistuu

Facebookin ja Instagramin yrityssivujen hallinnoija voi nyt luopua työkaluviidakosta ja kanavissa pomppimisesta, sillä Facebook tarjoaa kanavien hallinnointiin jatkossa yhden alustan, Facebook Business Suiten.

29.09.2020 Digimarkkinointi

Mitä on perustason hakukoneoptimointi?

LM Somecon palvelulupauksena on, että tuottamamme verkkosivut ovat perustasolla hakukoneoptimoituja. Mitä tämä perustaso hakukoneoptimoinnissa oikein tarkoittaa?

22.09.2020 Brändimarkkinointi

Inhimillistä, rakas Watson

Inhimillinen brändikokemus sitouttaa. Ilman inhimillisyyttä brändi jää kaukaiseksi eikä ostopäätöksen edellyttämää muisti- ja tunnejälkeäkään synny. 

10.09.2020 Data ja analytiikka

Mittaatko oikeita asioita?

Digitaalisessa maailmassa lähes kaikkea voi mitata. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkea tulisi mitata. Ainoastaan sellaisen asian mittaaminen on hyödyllistä, jonka perusteella voidaan tehdä päätöksiä.

31.08.2020 Brändimarkkinointi

Brändätyt mobiilipelit verkkokaupan kilpailutekijäksi?

Kun olen esitellyt tekemiämme brändättyjä mobiilipelejä tai pelillistettyä palvelumuotoilua, on vastaanotto ollut poikkeuksetta innostuneen kummastelevaa – olipa kuulijoina sitten markkinointipäättäjiä Keilaniemessä tai mainostoimistojen luovia johtajia Istanbulissa. Pelit sytyttävät taustasta riippumatta. Keskeinen kysymys on ollut kuinka pelit konvertoivat kauppaa tai kehittävät brändiä. Siihen verkkokaupan huima kehitys avaa suomalaisille nyt aivan uusia pelipaikkoja.

24.08.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Saavutettavuusdirektiivi astuu voimaan – oletko valmis?

Digitaalista yhdenmukaisuutta ajavan saavutettavuusdirektiivin määräaika lähestyy ja erityisesti julkishallinnon toimijoilta edellytetään, että verkko- ja mobiilisivut ovat jokaisen ihmisen käytettävissä. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä, ja miten jokainen sisällöntuottaja voi parantaa omien julkaisujensa saavutettavuutta?

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa