Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

19.05.2020 Brändimarkkinointi

Vuosi brändikokemusten rakentamista LM Somecona

Jo vuoden ajan olemme olleet LM Someco. Onnistuneesta luovasta liitosta kertovat kasvava tiimi, yhteistyön ilmapiiri ja ennen kaikkea asiakkailtamme saatu hieno palaute.  

13.05.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Livestriimaus Facebookissa – näin käytät Facebook Live -videota

Suorat lähetykset ovat näin koronapandemian keskellä etätöitä tehtäessä nostaneet kovasti suosiotaan markkinoinnin ja viestinnän keinona. Facebook on vuodesta 2016 asti rakentanut omaa vaihtoehtoaan suorien lähetysten toteutukseen. Tässä blogiartikkelissa käyn läpi, mitä mahdollisuuksia Facebook Live -toiminnallisuus tarjoaa nykyisin.

29.04.2020 Valmennus

Osaamisen kehittämisen uudet keinot

Viime viikkojen aikana on löydetty paljon uusia tapoja työskennellä yhdessä etänä. Poikkeustilasta selvitäkseen yritysten on kuitenkin innovoitava aktiivisesti uudenlaista liiketoimintaa samalla nykyistä tekemistä kehittäen. Me haluamme ajatella uusiksi osaamisen kehittämisen keinoja ja tukea suomalaisia pk-yrityksiä etäoppimisen ja digitaalisen markkinoinnin kehityshankkeellamme.  Uuteen tilanteeseen sopeutuessa kyky kokeilla ja soveltaa oppimaansa on erityisen tärkeä. Siksi uudenlaisia tapoja osaamisen […]

27.04.2020 Sosiaalinen ja ostettu media

Yhteisömanagerointi sosiaalisessa mediassa: mitä, missä, miksi?

Läsnäolo sosiaalisessa mediassa vaatii väistämättä monen asian huomioimista. On oltava oikea äänensävy, tasainen julkaisutahti, kuvakoot kunnossa, ostetun näkyvyyden budjetti taskussa ja seurattavat avainluvut kiikarissa. Kaiken tämän keskellä asiakaspalvelu tuntuu kuitenkin herkästi tipahtavan mappi Ö:hön. Siitäkin huolimatta, että sosiaalisen median yhteisömanagerointi on olennaista paitsi asiakaspalvelun, myös brändin rakentamisen ja asiakaslojaliteetin lujittamisen näkökulmasta. Läsnäolo sosiaalisessa mediassa parhaimmillaan, […]

22.04.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Huomioi nämä 7 asiaa tehdessäsi kansainvälistä viestintää

Kun organisaatio operoi useassa maassa, kulttuuri- ja tapaerot tuovat monta maustetta viestintään. Se voi tuntua hankalaltakin, varsinkin jos kohdemaan viestintäkulttuuri ei ole tuttu, infrastruktuurista puhumattakaan. Mistä siis kannattaa aloittaa? Keräsimme listan kysymyksistä, jotka auttavat kansainvälistä viestijää osumaan entistä tarkemmin maaliin.

08.04.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Vaikuttava viestintä elokuvatermein

Mistä rakentuvat vaikuttavan viestinnän juonikuviot ja millaisella roolituksella? Spoiler-alert: the truth is out there.

30.03.2020 Digimarkkinointi

Hiljaisen päivän varalle: 
6 konkreettista keinoa digimarkkinoinnin kehittämiseksi

Monen yrityksen arki on muuttunut muutaman viikon sisällä kertaheitolla. Väki on etätöissä, tapaamiset siirretään verkkoon ja tuotekehitys- ja lanseeraustoimenpiteitä on muutettava. Nyt, kun yleisömmekin viettää aikaa ennen kaikkea kodeissaan ja tekee ostoksia ensisijaisesti digissä, on syytä kiinnittää huomiota digitaaliseen markkinoinnin kehittämiseen – ehkä enemmän kuin koskaan.

25.03.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Yhteistyön peruspilarit – mistä onnistunut sisältökumppanuus rakentuu?

Sisältökumppanuus – asia, josta vaan tietää silloin kun se todella toimii. Työssäni sisältöstrategina vedän useita erilaisia sisältöasiakkuuksia ja -projekteja niin kuluttaja- kuin B2B-toimialoilla. Olen tätä tekstiä kirjoittaessani pohtinut, mitä oikeastaan tarvitaankaan onnistuneeseen sisältökumppanuuteen.

23.03.2020 Valmennus

Kaikki paitsi etävalmennus on turhaa

Etätyön ja -valmennusten toimintatavat ovat ottamassa kauan muhineen, totaalisen digiloikan erittäin nopeassa aikataulussa. Listasin vinkit sekä etävalmennusten osallistujalle että järjestäjälle.

11.03.2020 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Podcast ei ole oikotie onneen

Podcast on ollut viestinnän välineenä viime aikoina pinnalla – myös minulla henkilökohtaisesti. Olen keskustellut asiasta useamman asiakkaani kanssa ja miettinyt itsekin sellaisen perustamista. Olen myös suhteellisen ahkera podcastien kuuntelija, kuten kenties sinäkin? Monet kuuntelemistani podcasteista eivät ole perinteisten toimittajien tekemiä. Tilaa ja mahdollisuuksia, jopa tilausta, organisaatiolähtöisillekin podcasteille tuntuisi siis olevan.

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Tilaa Loveletter-uutiskirjeemme

Emme täytä sähköpostiasi, vaan lähetämme max. 1 kirjeen kuukaudessa