Yritykset ovat alkaneet hyödyntää TikTokia markkinointi- ja mainoskampanjoissaan. Syy tälle on ilmeinen – kanavana TikTok tavoittaa hyvin, kuukausittain jopa 1,5 miljoonaa aktiivista käyttäjää Suomessa. Suurimman hyödyn kanavasta saat, kun tunnistat sen ominaispiirteet.
TikTok on lyhytvideoiden jakamiseen keskittyvä sosiaalisen median alusta, jonka suosio lähti räjähdysmaiseen kasvuun pandemian myötä.
”TikTok on täysin omanlaatuisensa kanava, siitä ei voi verrata muihin some-kanaviin. TikTokia ei vain vilkaista, vaan sinne mennään tutkimaan sisältöä ja viihtymään”, kuvailee LM Somecon strategist Heli Annala.
Annalan mukaan TikTokia hyödyntää Suomessa jopa 1,5 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukausittain. Heistä 80 prosenttia on täysi-ikäisiä.