Markkinointitoimisto LM Someco tekee yhteistyökumppaneidensa kanssa opiskelijoiden työllistymistä vauhdittavan vastuullisuusteon. Yhtiö kutsuu 50 opintojensa loppusuoralla olevaa markkinoinnin ja viestinnän opiskelijaa maksutta #SomenHermolla-webinaareihin kevätlukukaudeksi 2022. Mukaan voivat hakea Suomen Ekonomit ry:n ja ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n opiskelijajäsenet.
”Avaamalla tämän normaalisti maksullisen, markkinointi- ja viestintäalan ammattilaisille suunnatun koulutussarjan opiskelijoille LM Someco on mukana kouluttamassa tulevaisuuden osaajia erityisesti sosiaalisen median markkinointiviestinnän tehtäviin”, sanoo LM Somecon Minna Valtari. Hän vastaa LM Somecon koulutusliiketoiminnan kehittämisestä ja on ollut kasvattamassa jo vuosikymmenen ajan alan ammattilaisten sosiaalisen median osaamista.
Astuessaan työelämään nuorilta edellytetään organisaatioiden sosiaaliseen mediaan tarvittavia taitoja, mutta yliopistokoulutus on usein teoreettista.
”Olemme havainneet, että opintojen yhteydessä ei aina saa riittävästi konkreettista oppia nopeasti muuttuvalta digimarkkinoinnin kentältä”, yhteistyökumppani ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin vahvistaa. Työ tekijäänsä opettaa, mutta SomenHermolla-webinaareissa oppiminen vauhdittaa työllistymistä.
”SomenHermolla-webinaareissa käymme läpi sosiaalisen median kanavien ajankohtaisia muutoksia sekä inspiroivia luovia toteutuksia”, kertoo webinaarisarjaa luotsaava luova konsultti Lotta Kinnunen LM Somecolta. ”Asiantuntijatiimimme kerää yhteen alan uudet opit kuukausittain ja auttaa näin pysymään kärryillä jatkuvasti muuttuvalla alalla. On mahtavaa, että nyt myös opiskelijat pääsevät tähän oppiin kiinni ennen työelämään siirtymistä.”
Rekrytointi mielessä
Opiskelijoiden kutsuminen ammattilaisten koulutukseen sisältää rekrytointiajatuksen. LM Someco tekee vastuullisuusteollaan työnantajakuvaa sille tärkeässä kohderyhmässä. Yhtiön asiakkaat ovat vaativia ja taitureita voisi olla enemmänkin tarjolla.
”Yrityksemme kasvaessamme rekrytoimme alan osaajia, joten haluamme näkyä myös opiskelijoiden suuntaan houkuttelevana, potentiaalisena työnantajana”, LM Somecon hallituksen puheenjohtajanakin toimiva Valtari lisää.
Yritysten mediapanostukset sosiaaliseen mediaan ovat kasvaneet vuosi vuodelta. Kantarin mukaan niiden osuus kaikista mediapanostuksista vuonna 2020 oli jo 13 prosenttia.
”Sosiaalisen median merkitys brändinrakennuksessa on jotain aivan muuta kuin 10 vuotta sitten. Uskomme sen merkityksen kasvavan edelleen voimakkaasti, koska brändit ovat siellä, missä ihmiset viettävät aikaansa. Juuri sosiaalinen media mahdollistaa hedelmällisen dialogin sidosryhmien ja brändien välillä”, Valtari kommentoi.
Haku avautuu 3.12.2021 ja päättyy 17.12.2021 Osallistujat valitaan arpomalla ja onnekkaille tiedotetaan maanantaina 20.12.2021.
Kuukausittain järjestettävissä #SomenHermolla-webinaareissa käydään läpi suosituimpien sosiaalisen median kanavien ajankohtaiset muutokset edellisen kuukauden ajalta. Koulutukset on suunniteltu tukemaan sosiaalisen median kanssa työskentelevien markkinointi- ja viestintäalan osaajien päivittäistä työtä. Uudistuksista kerrotaan asiantuntijan esittämänä tiivistetyssä, analysoidussa muodossa.