LM Someco logo

Felix, Felix, Felix, Felix
– Herkkuja ruokapöytään.

Herkullinen haasteemme oli uudistaa kaikkien suomalaisten tuntema Felix-brändi ja luoda sille aikaa kestävä kommunikaatiokonsepti. Kohderyhmänä olivat ”kaikki” ja erityisesti lapsiperheet. Evääksi saimme brändiin liittyvät säilytettävät asiat: herkullisuus, sopivuus jokaiseen ruokavalioon ja helppous. Parannettavaa oli etenkin brändäyksen tunnistettavuudessa ja puhumisen tavassa, johon kaivattiin felixmäistä ”pilkettä suupielessä” 😀

Perheenisä lisää majoneesia sämpylänä väliin.

Luova ratkaisu

Herkkuja ruokapöytään takaisin! Lanseerasimme Felixin ikonisen lupauksen uudelleen. Felixillä herkutteluhan sopii kaikkiin suomalaisiin – erilaisiin, samanlaisiin, monenlaisiin, omanlaisiin – ruokapöytiin.

Lisäsimme brändiin myös omistettavan elementin, Felix factorin. Se on ”se jokin”, felixmäinen pilke silmäkulmassa, joka jää ihmisten mieleen, vetoaa tunteeseen ja saa aikaan toimintaa.

Jingle. Tunnettu, joskin vuosia unholassa ollut, brändirallatus ”Felix, Felix, Felix, Felix – herkkuja ruokapöytään” sovitettiin nykypäivää vastaavaksi.

Kuvakollaasi Felix mainoskuvista.

Tulokset

Uuden Felix-brändimainonnan kampanjamittaustulokset* puhuvat puolestaan:
Mainonta toimii kokonaisuudessaan erittäin hyvin ja vastaa tavoitteisiin!

Huomioarvot nousivat yli mediaanin ja olivat ydinkohderyhmässä, lapsiperheet, korkeimmat. Mainonta koettiin sopivan Felix-brändille ja uudelleensovitettu Felix-musiikki oli hyvin mieleenpainuva. Mielikuvat mainonnasta olivat erittäin positiivisia ja viestit osuivat täydellisesti: Felix tuotteet saavat ruuan maistumaan – helposti ja kohderyhmää aktivoiden.

*Felix Kampanjatutkimus, 4/2021, Dagmar Drive

Kuvassa kaksi iloista nuorta Felix tuotteet käsissään.

TV/Liikkuva kuva

TV-mainoksen pitkä versio koostuu välähdyksenomaisista tarinoista, joita voidaan varioida ja jotka ovat omia pieniä ruokapöytä-tarinoita liikkuvissa ulkomainospinnoissa ja eri sosiaalisen median alustoilla. Tämä mosaiikkimainen rakenne tekee konseptista pitkäikäisen ja helposti uudistettavan.

Kampanjatutkimuksen* mukaan: “Filmien huomioarvo oli erityisen hyvällä tasolla.” Eräs tutkimukseen osallistunut henkilö kommentoi spottien tunnelmaa näin: “Nuorekas meininki, vanha hyvä tunnari.” Katso, mitä sinä olet mieltä…

*Felix Kampanjatutkimus, 4/2021, Dagmar Drive

ANimaatiossa felixin instagram feed.

Sosiaalinen media

Sosiaalisen median sisältötarpeet sisällytettiin mukaan jo suunnitteluvaiheessa. Monikanavainen tuotantomalli mahdollisti sosiaalisen median sisältöjen tehokkaan linkittymisen brändikommunikaatioon ja tukee näin muuta markkinointia.

Vitsikäs kuva nakkisormista.

Radio

Varioimme konsepti-ideaa rohkeasti kanavan ehdoilla. Radiokuuntelijoiden suupieliä nostettiin ylöspäin viihdyttävän aktivoivalla spottisarjalla – brändi vahvasti edellä. Kuuntelepa!

Kuvassa rakennustyömiehet syövät Felixin Halloumi Hotpot -ruokaa.

”Olemme tyytyväisiä konseptiin. Siitä on jo nyt useita, keskenään tunnistettavia variaatioita, joita on tulevaisuudessa luonteva jatkaa seuraaviin ruokapöytiin.”

Paula Pöntynen
Markkinointipäällikkö
Orkla Suomi

POS

Sadonkorjuu

Myymäläympäristö on tuotteen mielikuvan rakentamisessa ja sen ratkaisevan hetken eli ostopäätöksen tekemisessä – tärkein kohtaamispaikka. Siksi suunnittelemme konseptin aina kokonaisvaltaisesti liikkuvasta kuvasta someen, radioon, printtiin ja promootioista ihan sinne kaupan lattiatarroihin, hyllypuhujiin ja esittelytelineisiin. Olkaa hyvä, tässä teille Felix Herkkuja sadonkorjuupöytään!

Kuva Sadonkorjuu-konseptista.
Kommunikaatiokonseptin kuvituskuvia.