Google Analytics 4 korvasi Universal Analyticsin heinäkuussa. Koulutus on suunnattu digitaalisen markkinoinnin ammattilaisille ja se keskittyy Google Analytics 4:n käyttöön ja hyödyntämiseen. Koulutus tarjoaa ymmärryksen GA4-version toimintalogiikasta, sen ominaisuuksista ja raportointimahdollisuuksista. Opit kääntämään käppyrät ja numeroviidakot käytännön oivalluksiksi siitä, miten käyttäjät sivustollasi käyttäytyvät.
Koulutuksen aikana käydään läpi, miten GA4:n käyttöönotto tapahtuu ja miten se integroidaan muihin digitaalisen markkinoinnin työkaluihin mm. Google Adsiin. Lisäksi käydään läpi tärkeitä mittareita ja analytiikkadataa, joiden avulla voi optimoida sivuston käyttökokemusta sekä parantaa konversioprosentteja.
Koulutus sisältää käytännön esimerkkejä, joissa opitaan analysoimaan käyttäjien käyttäytymistä GA4:n avulla ja luomaan erilaisia raportteja. Lisäksi käydään läpi eri kanavien ja niiden tehokkuuden mittaamista GA4:n avulla.
Koulutus soveltuu erityisesti digitaalisen markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat oppia hyödyntämään GA4:ää tehokkaasti ja parantamaan digitaalista markkinointia.
Ohjelmassa
- Google Analytics 4 -ominaisuudet
- Google Analytics 4 -raportit
- GA4:n ja Universal Analyticsin rinnakkaiskäyttö
- Tapahtumien ja konversioiden seuranta ja hyödyntäminen