LM Someco logo

Toyota

Toyota Huoltovaraus: jotta auton huolto olisi huoletonta

Autoilijat rakastavat autoilua. Siksi auton huoltotoimien selvittäminen, varaus ja odottelu voi tuntua rasittavalta kuin liikenneruuhkassa jumittaminen. Halusimme palvelumuotoilun ja käyttöliittymäsuunnittelun yhdistyvän mutkattomaksi brändikokemukseksi, kun uudistimme Toyotan Huoltovaraus -sivuston.

Toyotan huollon voi varata verkossa Huoltovaraus-sivulla. Kun Toyota pyysi meitä uudistamaan sivuston, nostimme suunnittelun lähtökohdaksi käyttömukavuuden, selkeyden ja helppouden. Mitä selkeämpi palvelu, sitä pikemmin matka omalla huolletulla Toyotalla voisi jatkua.

Yhdessä asiakkaan kanssa hioimme ostopolkua, karsimme turhia toimintoja ja napakoitimme sivuston rakennetta. Lopputuloksena Toyota Huoltovarauksesta kuoriutui huoleton huoltovarauspalvelu.

Ruksi kalenteriin ja takaisin baanalle

Uudistetussa Huoltovarauksessa valitaan haluttu huoltotoimi ja syötetään auton rekisterinumero sekä oma sijainti. Rekisteröitymisiä tai kirjautumisia ei vaadita.

Käyttäjä näkee lähimmän huoltoliikkeen ja voi varata itselleen parhaan huoltoajan varauskalenterista. Jos samaan syssyyn haluaa vaikkapa ilmastointilaitteen huollon tai sijaisauton, sen kun klikkaa ne tilaukseen mukaan.

Kun huollon aika on, asiakas voi joko odottaa paikan päällä tai lähteä huollon ajaksi omiin askareisiin.
Sujuvaa kuin upouudella asfaltilla huristelu!

Palvelun teknisestä toteutuksesta vastasi Pinja.

“Tavoitteenamme oli mahdollisimman yksinkertainen ja toimiva asiakaskokemus. LM Someco otti uudistuksen haltuun, antoi hyviä ideoita ja toteutti sen parhaalla mahdollisella tavalla. Lopputulos on ollut erittäin onnistunut. Uudistuksen jälkeen huoltovarausten määrä on kasvanut 13,7 prosenttia ja asiakastyytyväisyys 1,3 yksikköä asteikolla 0-5.”

Totte Raivisto
Markkinointiviestintäpäällikkö
Toyota Auto Finland