Mitä sosiaalisen median työssä tulisi ottaa huomioon vuonna 2024?
Sosiaalisen median trendikatsaus 2024
Kuluneen vuoden aikana huomasimme dilemman: tietoa on saatavilla enemmän kuin koskaan, mutta kiristyneiden resurssien aikana sen räätälöinti ja käyttöönotto, se kuuluisa jalkauttaminen, oman organisaation arkeen on yhä vaikeampaa.
Tekoäly on täällä – mitä sillä pitäisi tehdä? Mainonnan mahdollisuudet kapenevat – miten siihen kannattaisi reagoida? Tietojenkalastelua ja sosiaalisen median tilien kaappausyrityksiä kohdataan harva se päivä – miten niitä voisi ehkäistä? Keskustelujen kärjistymisen keskellä sosiaalisen median algoritmit korostavat sitouttavuutta ja yhteisöllisyyttä – miten siinä onnistutaan?
Siksipä rakensimme vuoden 2024 trendikatsaukseen ilmiöiden pureksinnan lisäksi tehtäväkirjamaisia sivuja, joiden avulla Sinä ja kollegasi pääsette konkreettisesti liikkeelle valitsemienne kehityskohteiden kanssa. Lataa siis katsaus, keitä kuppi kuumaa ja varaa itsellesi aikaa katsauksen parissa. Saatat ehkä tehdä muistiinpanojakin… Toivottavasti!
Lataa sosiaalisen median trendikatsaus 2024 tästä!
Trendikatsauksen aiheet
Sosiaalinen media Suomessa 2024
Trendikatsauksen aluksi tutustumme dataan suomalaisten sosiaalisen median käytöstä.
Kirjoittaja
Minna Valtari
Vinkit mainonnan tekijälle
Mitä somen maksetun mainonnan kanavissa tapahtuu vuonna 2024?
Kirjoittaja
Riikka Suominen
Lisää sitoutuvuutta sisältöön – onnistuu!
Pssst. Tässä tekstissä ei ehdoteta kysymyksiä kuvateksteihin tai arvontoja arkeen.
Kirjoittaja
Lotta Kinnunen
Meta-työtili
Uusi kehitysaskel sosiaalisen median yritystilien hallinnointiin.
Kirjoittaja
Tiina Holkeri
Tekoälyn hyödyntäminen sosiaalisessa mediassa
Mutta jos kaikki brändin sisältö on luotu tekoälyn avulla, mistä löytyy aitous, persoonallisuus ja lopulta luottamus?
Kirjoittaja
Heli Annala
Datan analysointiin tarvitaan jatkossakin ihmistä
Vuoden 2024 verkkosivuanalytiikka tarjoaa kiehtovia juonenkäänteitä ja tekoälyllä on täälläkin sormensa pelissä.
Kirjoittajat
Enna Lindqvist & Lauri Saarinen
#SomenHermolla-webinaari auttaa osaamisen ylläpidossa
Toteutamme kerran kuussa #SomenHermolla-webinaarin, jossa käydään läpi suosituimpien sosiaalisen median kanavien ajankohtaiset muutokset edellisen kuukauden ajalta.
Noin tunnin kestävässä webinaarissa käsitellään niin Facebookin, Instagramin, TikTokin, LinkedInin kuin Twitterin orgaaniseen ja maksulliseen hyödyntämiseen tulleita uudistuksia, ja analysoidaan, miten erilaiset toimijat voivat hyödyntää näitä uudistuksia ja miten omaa toimintaa kannattaisi kehittää näihin muutoksiin peilaten.
Käymme myös läpi sisältöesimerkkejä jokaisesta kanavasta inspiraatioksi oman tekemisen kehittämiseen.