LM Someco logo

Sosiaalisen median strategia

24.04.2025 09:00 – 12:00

Sosiaalisen median strategia ohjaa markkinointia ja viestintää sosiaalisessa mediassa liiketoiminnallisten tavoitteiden ja mission pohjalta oikeaan suuntaan, mutta antaa liikkumatilaa ketterään kokeiluun. Sosiaalinen media luo oivan mahdollisuuden brändikokemuksen rakentamiseen, kunhan tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset.

Sosiaalisen median markkinoinnista oppii jatkuvasti sitä tehdessään. Muutoksia tapahtuu toimintaympäristössä niin nopeasti, että strategia ei voi olla staattinen paperi, vaan sen tulee elää ja kehittyä toimintaympäristön muuttuessa. Omasta tekemisestä voi oppia tuloksia ja dataa analysoiden ja niihin proaktiivisesti reagoiden.

Tässä koulutuksessa syvennytään sosiaalisen median strategiseen suunnitteluun ja käydään läpi, miten luodaan sosiaalisen median strategia, joka antaa konkreettiset edellytykset tehokkaan sosiaalisen median markkinointiviestinnän toteutukselle. 

Ohjelmassa

  • Sosiaalisen median strategia​
  • Sisällöt ja tone-of-voice​
  • Kanavasuunnittelu​: tavoitteet, kohderyhmät, pääviestit
  • Vastuut ja suunnitelmallinen sisällöntuotannon prosessi
  • Mittarit: KPI-mittarit kanavakohtaisesti
  • Social selling ja työntekijälähettilyys: johdon, myynnin ja asiantuntijoiden rooli

Valmentajat

Maarit Niemelä
Executive Vice President
maarit.niemela@lmsomeco.fi
+358 50 402 1393

Maarit on viestinnän ja sisältömarkkinoinnin kokenut asiantuntija, joka on vuosien varrella sparrannut lukuisia yrityksiä ja organisaatioita. Viime vuosina hän on työskennellyt mm. viestintä- ja sisältöstrategioiden, viestinnällisten kampanjoiden ja sosiaalisen median parissa. Maaritin vahvuuksia on vaikuttavan markkinointiviestinnän suunnittelu viestinnän ja markkinoinnin siiloja rikkomalla. LM Somecon varatoimitusjohtajana hän myös luotsaa luovaa, jatkuvasti oppivaa työyhteisöä.


Sosiaalisen median strategia

350 €+ alv. 25,5 %
Ilmoittaudu mukaan